Popup'lar İle Email Bülteni Aboneleri Nasıl Artırılır? E-Posta Listelerinin Gücü!

6 Şubat 2024
Okuma zamanı6 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Dijital pazarlama pek çok farklı ayağın birleştiği bir merkez. En önemli ayaklardan biri olan e-posta pazarlaması, işletmenizin yeterli müşteri etkileşimi kurması ve elde tutması için olmazsa olmaz. Potansiyel müşterilere doğru içerikle ulaşırken, var olan müşterilerinizle de iletişimde kalabilirsiniz. Şahane, değil mi?

Etkili bir e-posta stratejisi yürütmek için öncelikle geniş ve nitelikli bir e-posta listesi lazım. devamında ürün veya hizmetinizi ulaştırmanız gereken departman, sektör, bölge, ülke gibi farklı bileşenlere göre farklı listeler de oluşturabilirsiniz. Merak etmeyin, e-posta stratejisi için gereken adımları ve araçları sizin için derledik:

  • E-posta listelerinin önemi

  • E-posta pazarlaması avantajları

  • E-posta listesini genişletme stratejileri

  • JivoChat Pazarlama aracıyla e-posta listesi genişletme 

  • E-posta listenizi kullanma stratejileri

  • Sonuç ve öneriler

Gelin, tüm noktaları birlikte inceleyelim ve size özel bir rehber sunalım!

E-Posta Listelerinin Önemi

Top sizde ve kaleciyle karşı karşıyasınız! E-posta pazarlamasının diğer dijital pazarlama yöntemlerinden farkı bu. O halde e-posta pazarlaması nedir? Etkileşimi artıracak metinler ve sonuç verilerini doğru yorumlayıp kişiselleştirilmiş, "müşteriye özel" bir hale getirmek.

SEO ve sosyal medya gibi dijital medya faaliyetlerinde hedef kitleniz belli olsa da geri bildirim almadıkça kime ulaştığınızı bilemiyorsunuz. E-posta pazarlaması işte bu aşamada devreye giriyor. Bir e-posta listesi varsa müşterilerinizle veya potansiyel müşterilerinizle doğrudan iletişim kurabilir ve bağlılıklarını güçlendirebilirsiniz. Böylece:

  • Ürün ya da hizmetiniz hakkında düzenli aralıklarla bilgi verme,

  • Promosyon ve kampanyaları bildirme,

  • Müşterilere özel teklifler ve iletişim metinleri düzenleme fırsatı bulabilirsiniz. 

Ürün güncellemeleri, promosyonlar, özel teklifler ve içerikler gibi bilgileri düzenli ve etkili bir şekilde müşterilerinize sunmanız fark yaratabilir. Bir düşünelim, satıştan sonra muhatap bulamadığınız bir şirketle sözleşmenizi uzatır mıydınız? Müşteri iletişimi ve bağlılık, bir işletme için bu kadar hayati işte!

Potansiyel müşteriler için etkili bir araç olma nedeni -tahmin edebileceğiniz gibi- güçlü içeriği doğru kişiyle buluşturmanızı garanti altına alması. E-posta listelerindeki kişiler şirketinizin sunduğu hizmetle en ilgili departmanda - üstelik bilgi verdikten sonra doğrudan web sitenize veya satın alma işlemine yönlendirebilirsiniz! Promosyon, özel teklif, kampanya süresi… Listenizdeki isimlere ne göndereceğiniz size kalmış. Ne yollarsanız yollayın, Nitelikli Müşteri Adayı (MQL) sayısının hiç olmadığı kadar fazla olduğunu görünce şaşırmayın! 

E-posta Pazarlamasının Avantajları

Düşük Maliyetli Pazarlama

E-posta pazarlaması, geleneksel pazarlama yöntemlerine nazaran daha düşük maliyetli ve hedefe yönelik bir süreç. Bütçesi için basılı reklam, PR faaliyetleri, televizyon veya radyo reklamları gibi diğer pazarlama taktiklerinin yüksek maliyeti karşısında devede kulak diyebiliriz! Bir e-posta kampanyası genellikle ya sıfır bütçeyle ya da düşük maliyetlerle yürüyebilir. Size uygun bir e-posta kampanyası aracı kullanmanız yeterli! Özellikle de büyüme yolcuğunuz sürüyorsa düşük maliyetle yüksek getiri avantajı işine yarayacaktır.

Anında Etkileşim ve Geri Bildirim

Şirket çalışanları e-postalarını her gün ya da düzenli aralıklarla kontrol ediyor. Böylece anında etkileşim ve geri bildirim şansı doğuyor. Müşterilerin e-postaları açmaları, içeriklere tıklamaları veya yanıtlamaları gibi etkileşimler sayesinde kampanyanın yarattığı etkiyi anında değerlendirebilirsiniz. Birebir iletişim gibi düşünün, biriyle konuşmaya çalıştığınızda sizi duymazdan mı geliyor, ya da ilgileniyor mu? E-posta diğer dijital yöntemlere kıyasla bu durumu daha çabuk anlamanızı sağlıyor. 

Ölçülebilirlik ve İzlenebilirlik

E-posta pazarlamasının diğer pazarlama yöntemleriyle benzeşen yanı ise etkisini ölçmek ve izleyebilmek. Her e-postanın açılma, tıklanma ve dönüşüm oranı başta olmak üzere pek çok metrik kolayca ölçülebilir. Gerekli durumlarda stratejinizi tekrardan ele alıp optimize edebilirsiniz. 

Kavranması gereken nokta bu metriklerin basit bir sayı olmadığı. Verileri müşterilerin davranışlarını daha iyi anlama ve etkili pazarlama çabaları için yeni bir şans olarak görmelisiniz. Ölçme ve takip etmenin amacı bu!

E-Posta Listesini Genişletme Stratejileri

Ziyaretçi Yakalama Pop-up'ları

Kabul edelim, ne yaparsak yapalım, ilgili herkes kampanya sayfalarını ziyaret etmiyor. Destekleyici bir şeyler gerekiyor ve en büyük kurtarıcılardan biri de ziyaretçi yakalama pop-up'ları. İlgili sayfalara girildiği anda açılan pop-up, teşvik edici teklifleri cezbedici metinlerle sunuyor. Mesela; indirim kuponları, ücretsiz kargo veya ücretsiz kaynaklar gibi dikkat çekici teklifleri ilgi çekici başlıklar ve tasarımlarla iletebilirsiniz. Böylece pop-up’ı gören ziyaretçiler, e-posta adresini o pencereden size iletmeye meyilli hale gelecek!

Etkileşimli Mesajlar ve Formlar

Müşteri katılımını teşvik eden mesaj ve formlar, ziyaretçilerle etkileşime geçerek onları e-posta listesine kaydetmenize destek oluyor. Nasıl mı:

  • Anketler, 

  • Geri bildirim formları,

  • Abonelik,

  • Opt-in kampanyaları gibi araçlarla.

Bu sayede ziyaretçilerin tercihlerini ve ihtiyaçlarını anlayacak bilgiler kazanırsınız. Abonelik formları ve opt-in kampanyaları ile de ziyaretçi e-postalarını! 

Sosyal Medya Entegrasyonu ve Paylaşım

Sosyal medya entegrasyonu ve paylaşım stratejileri, yalnızca e-posta listenizi genişletmekle kalmaz, aynı zamanda marka bilinirliğinizi de artırabilir. Sosyal medya platformlarınızda e-posta listesine katılımı teşvik eden gönderiler paylaşabilirsiniz. 

Örneğin, bir SaaS firmasısınız ve SaaS 2024 trendleri ile ilgili indirilebilir bir içerik hazırladınız. Bunu hesaplarınızda indirme linkiyle paylaşıp ilgililerin e-postasına ulaştırabilirsiniz. Böylece yeni e-postalar edinirsiniz.

Ayrıca viral pazarlama ve paylaşım imkanları, mevcut abonelerin veya ziyaretçilerin e-posta kampanyalarını arkadaşlarıyla paylaşmalarını teşvik ederek e-posta listesinin organik olarak genişlemesine de destek olacaktır. 

Sıra geldi, tüm bu uygulamaları kolay kullanımla bünyesinde toplayan bir aracı tanımaya: JivoChat!

JivoChat Pazarlama Aracıyla E-Posta Listesi Genişletme 

Müşteri deneyimini kaliteli hale getiren JivoChat canlı destek, şimdi de yeni pazarlama araçlarıyla karşınızda. Müşteri memnuniyeti deneyimi ile pazarlamaya yeni bir soluk getirmeyi başardık. Böylece mevcut trafiğinizi daha etkili bir şekilde kullanıp dönüşüm oranlarını yükseltebilirsiniz. İşte destek olabileceğimiz bazı alanlar:

  • Web sitesi ziyaretçileriyle etkileşim sayesinde potansiyel müşteri dönüşümlerini artırmak,

  • Özel teklifler sunarak müşteri sadakatini artırmak,

  • Ziyaretçi davranışlarını izleyerek pazarlama stratejisini geliştirmek.

İnteraktif mesajlar ve pop-up’lar aracılığıyla hedef müşterilere daha kolay bir şekilde erişmenize destek oluyoruz. Ziyaretçileri arzu ettiğiniz eyleme yönlendirmenizi ve reklam masrafı olmadan yeni ürün tanıtmanızı sağlıyoruz.

Detayları JivoChat canlı destek sistemi üzerinden öğrenmek istemeyenler, e-posta adresini bırakabilecekleri pop-up’ları tercih edebilir. Böylece doğrudan bir satış yöneticisiyle görüşme olanağı doğuyor. Email pazarlaması için gereken adresleri toplamak hiç bu kadar kolay olmadı! Üstelik bütün JivoChat planları size pop-up’larla çalışma imkanı sunuyor. 

E-Posta Listenizi Kullanma Stratejileri

Segmentasyon ve Kişiselleştirme

Müşteri tabanınızı farklı özelliklere göre ayırmanız gerekiyor ki hedef kitleye en doğru şekilde ulaşabilin. Tercihlerine, davranışlara, yaşadıkları bölgeye, sektöre göre ayırmak iyi bir başlangıç olabilir. Gerisi şirketinizin hizmet alanı özelindeki tercihler. 

Segmentasyonun ardından kişiselleştirilmiş bir düzende devam edebilirsiniz. Örneğin, bir segmentteki müşterilere geçmiş alışverişlerine dayanan ürün önerileri sunmak dönüşüm oranlarını artırabilir.

Otomatik Yanıt ve Takip Düzenlemeleri

Etkileşimi artırmak ve kalitesini korumak için birebir: Otomatik yanıt ve takip düzenlemeleri. Önceden belirlediğiniz zaman dilimleri ya da belirli eylemlerin tetiklediği otomatik olarak gönderilen e-postalar, müşterilerin markanızla etkileşimde kalmasını ve daha fazla bilgi edinmesini sağlıyor. İşin sırrı bu, daha kişisel ve zamanında iletişim! 

İçerik Stratejileri

Duyuru ve Tanıtımlar

Yeni ürünleri, hizmetleri ve kampanyaları reklam masrafı olmadan ilan edebilirsiniz. Zaten müşteri iletişimi için doğru olan da bu! Hiçbir müşteri önemli bir kampanyayı kişisel bir e-posta yerine internette gezerken gördüğü bir reklamdan duymak istemez. Hem de müşterilere özel teklifler, indirimler veya sınırlı süreli fırsatlar sunarak onların ilgisini çekebilir ve satın alma kararlarını hızlandırabilirsiniz.

Müşteri Hikayeleri ve İçerik Pazarlaması

Potansiyel müşteriler için daha uygun olan yol ise içerik pazarlaması daha doğrusu müşteri hikayeleri. Hiçbir bağlam müşteri deneyimleri ve başarı hikayelerinden daha etkili olamaz! Ayrıca müşterilerinizle de daha derin bir bağ kurabilirsiniz. İlgi çekici içerikler ve değerli bilgilerle müşteri deneyimi politikasını hayata geçirebilir, markanızın otoritesini artırabilir ve sadakati artırabilirsiniz. 

Sonuç ve Öneriler

Sözün özü, etkili bir e-posta listesi ve doğru kullanımı, işletmenizin dijital pazarlama stratejilerinin başarılı olması için kritik. Segmentasyon, kişiselleştirme, otomatik yanıt düzenlemeleri ve içerik stratejileri gibi çeşitli stratejileri kullanarak, e-posta pazarlama çabalarınızı optimize edebilir ve müşterilerinizle daha derin ve interaktif bir ilişki kurabilirsiniz. Ayrıca, düzenli olarak e-posta kampanyaları göndererek ve müşterilerinizle etkileşimde kalmanın yanı sıra, e-posta listesini sürekli olarak genişletmek için çeşitli yöntemler kullanmalısınız - pop-up’lar gibi. 

JivoChat canlı destek sistemi, yeni özelliği pazarlama araçlarıyla e-posta pazarlama stratejilerinizi güçlendirmenize yardımcı olabilir ve müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlayabilir. Etkili bir müşteri destek hattının yanı sıra pop-up ve interaktif mesajlar sayesinde e-posta listenizi genişletebilirsiniz. Daha fazlası için JivoChat ekibiyle bugün iletişime geçin ve JivoChat ücretsiz deneme hakkınızı kullanın!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.