Jivochat'in Tetikleyicileri ile Dönüşüm Kazanmanın 10 Yolu

17 Aralık 2018
Okuma zamanı4 dakika
Buğra Çil
Buğra Çil
İş Geliştirme Uzmanı

Forrester danışmanlık ve araştırma şirketi tarafından yapılan bir çalışma, yalnızca görüşmeye katılan çevrimiçi bir sohbetin yatırım getirisini (ROI) %15 olarak ortaya koydu. Öte yandan, müşterileri en aktif şekilde ele alma potansiyeline sahip olan çevrimiçi hizmet platformları, reaktif sohbetten %105 daha fazla getiri sağlar.

JivoChat'ta en çok kullanılan özelliklerden biri proaktif sohbetlerdir. Bu özellik sayesinde ziyaretçinin gelip sizinle konuşmasını beklemek yerine, kullanıcı sayfanıza girer girmez sohbet otomatik olarak açılır ve satış olanaklarınızı arttırır.

Ziyaretçilerinizi ekibinizle etkileşime girmeye teşvik edecek şekilde nasıl programlayabileceğinizi hala tam olarak bilmiyorsanız, Jivochat'ın tetikleyiciyle dönüşüm kazanmanın 10 yolunu inceleyin.

1. Ödeme sayfasında veya alışveriş sepetindeki ziyaretçilere bakın

Ödeme sayfasında veya e-ticaretinizin alışveriş sepetinde uzun süredir ziyaret eden ziyaretçiler varsa, daha fazla dikkat etmeleri gerekir. Kararsızlığa ek olarak, bu kişilerin sayfalarda bulunmasının diğer nedenleri, navlun değeri gibi bazı şeyleri görmezden gelebilir, eğer ürün güvenilir ise, eve ne kadar zaman alacağı konusundaki kararsızlık, vb.

Yani, bazı ziyaretçiler durdurulur, çünkü bir şekilde satın alımlarını nasıl sonlandıracaklarını bilemezler. İşlemi tamamlamaya yardımcı olmak için proaktif sohbeti kullanın ve işlemi tamamlayana kadar müşterinizi takip edin.

2. Geri dönen ziyaretçilerle konuşun

Çevrimiçi mağazanıza dönen bir kişi, uğraştığınız marka hakkında çok az şey biliyor. Geri dönerse, ilk izleniminin nötr ya da olumlu olması muhtemeldir. Bu, tetikleyiciyle dönüşüm kazanmanızı sağlama olasılığını artırır. Jivochat, bir kişinin sitenize kaç kez girdiğini görmenizi sağlar ve geri dönüşünüzü "Hoş geldiniz! Size nasıl yardımcı olabilirim" gibi dostça bir yolla onaylayan bir mesaj göndermenize olanak tanır.

3. En büyük alıcılarınızın bölgesi için bizi izlemeye devam edin

İşletmeniz sanalsa ve ürünleri farklı şehirlere dağıtıyorsa, e-ticaretinizde en çok hangi yerlerin satın alındığını bilmek, tetikleyiciyle dönüşüm kazanmak için stratejinizde kullanılabilecek değerli stratejik bilgilerdir. Bu durumda, yalnızca en fazla satın aldığınız yerlerin ziyaretçilerini tanımlayın ve kişiselleştirilmiş bir mesaj gönderin; bu alan için indirim veya ücretsiz gönderim gibi özel promosyonlar sunun.

4. Hemen çıkma oranının yüksek olduğu sayfalar

Üretken öneri tavsiyesine benziyor ancak, hemen çıkma oranlarının yüksek olduğu sayfalarda ziyaretçilere yaklaşmak, sayfadaki zamanınızı arttırmanın ve o sayfanın sunduğu soru veya sorunları çözmenin en iyi yolu olabilir. Hangi sayfaların Google Analytics’le sitenizde en yüksek hemen çıkma oranına sahip olduğunu öğrenebilir ve ortalama bırakma süresinden önce bağlantı kurmak için proaktif sohbet ayarlayabilirsiniz.

Bu sayede ziyaretçilerin ve potansiyel müşterilerin soru sormalarına yardımcı olabilir - özellikle de sayfa bir e-posta pazarlama formu gibi bir istek içeriyorsa - ve böylece sayfanızı terk eden ziyaretçileri dönüştürür. Mesajınızı, ziyaretçiye söz konusu sayfa hakkında herhangi bir sorunuz olup olmadığını soracak şekilde yapılandırabilirsiniz.

5. SSS sayfası ziyaretçileri

Sitenizin Yardım veya SSS bölümüne göz atın. Gezen ziyaretçiler, geçmişte bir müşteri olmuşsa, bir ürünü satın almak veya bir sorunu çözmek için kesinlikle ürününüzle ilgileniyorlar. Her iki durumda da bu ziyaretçilere hitap etmek faydalıdır. İlk durumda, tetikleyiciyle dönüşüm kazanma şansınızı arttırırken, ikincisinde müşterinize yaşayabileceği herhangi bir sorunu çözme konusundaki ilginizi kanıtlayın.

6. Ürün Sayfaları

Ürün sayfalarının kendisi, canlı desteğinizi kullanarak satış yapmanın en iyi yollarından biridir. Bir ürünün sayfasında biraz zaman geçiren bir ziyaretçinin onunla ilgilenmesi ve satın alıp almama konusunda düşünmesi muhtemeldir.

Yani Jivochat'ınıza, bir ziyaretçi belirli bir ürün sayfasında 20 saniye harcadıktan sonra otomatik bir mesaj göndermek için bir kural koyun. Bu yaklaşımda ideal, müşterinin ürün hakkında herhangi bir sorusu olup olmadığını sormak veya bir indirim veya teklif sunmaktır.

Bunu yapmak için sadece Otomatik Aktiviteler seçeneğini seçin

Sayfa saatini ayarla

7. Zaten garantili bir satışı arttırın

Jivochat'in tetikleyicisini kullanmanın en iyi yollarından biri, zaten satın alan bir müşterinin satış değerini artırmak. Platformumuz, her ziyaretçinin alışveriş sepetini izleyebilir, ekibinizdeki birisinin, bir ürün paketi gibi şeyler önererek veya daha yüksek değerli alışverişlerde ücretsiz gönderim gibi bir tür başka teklif göndererek o ziyaretçiye yaklaşmasına izin verebilir.

Upsell

8. Diğer sayfalardan gelen ziyaretçiler

Ziyaretçilerinizin nereden geldiğini bilmek önemlidir. Bazıları bir Google aramasıyla, Facebook'ta bir bağlantıyla veya bazı sitelerde reklam veren bir tanıtımın ifşa edilmesiyle karşılaşabilir. Bu bilgiler elinizde olduğunda, kaynak göstererek müşteri ile iletişim kurarak tetikleyiciyle dönüşüm kazanma şansınızı artırabilirsiniz. Örneğin, Facebook'ta bir promosyon duyurusu yaptıysanız, müşterinin promosyonla ilgili herhangi bir sorusu olup olmadığını soran bir mesaj gönderebilirsiniz.

JivoChat Satış Ortaklığı ile yinelenen komisyonlarda %30'a kadar kazanmaya başlayın!

9. Mesajları sitenizdeki sayfalara göre ayarlayın.

Metin boyunca fark etmiş olabileceğiniz gibi, Jivochat, çeşitli mesajları sitenizin sayfasına göre yapılandırmanıza izin verir. Bu, satışlarınızı kapatmak için en iyi araçlardan biridir, çünkü her sayfa ziyaretçinizin hangi aşamada olduğunu gösterir. Aracı kendi sitemizde nasıl kullandığımızla ilgili aşağıdaki üç örneği inceleyin. Sohbet pencerelerinin, hangi sayfaları ziyaret ettiğinize bağlı olarak nasıl farklı ifadeler içerdiği:

Örnek1

Örnek2

Örnek3

10. Jivochat'ta tetikleyici için otomatik iletiler nasıl düzenlenir

Jivochat'ın tetikleyicisinde dönüşüm kazanma önerileri listemizi sonlandırmak için mesajları nasıl yapılandıracağınızı öğrenin. İlk önce Kontrol Paneline erişmelisiniz. Ardından, aşağıda gösterildiği gibi Ayarlar 'a tıklayın:

Ayarlar

Tetikleyicilere tıklayın:

Aktiviteler

Düzenle'ye gidin:

Konfigürasyon

Tetikleycinin aktif olacağı koşulu ayarlayın. Bu durumda, sitemizi bir ziyaretçi özellikler üzerinde 10 saniye kaldığında otomatik bir mesaj göndermek üzere ayarladık. Kısa süre sonra, aşağıdaki resimde görüldüğü gibi bu ziyaretçiye gönderilecek olan otomatik mesajı oluşturduk;

Koşul1

Yeni bir otomatik mesaj eklemek için, daha önce yapılan mesajı kaydedin ve Eylem Ekle düğmesini tıklayın:

eylem

Mesaj için tetiği ayarlayın ve isimlendirin Diyalog için aktif davet. Ardından, yeni eylemi daha önce yaptığınız gibi yapın ve işlemi tamamlamak için "Kaydet"i tıklatarak stratejinize göre tekrarlayın.

Koşul2

Jivochat tetikleyicilerini ÜCRETSİZ olarak 14 gün boyunca test edin!

Metinde görebileceğiniz gibi, tetikleyiciler yoluyla dönüşüm elde etmek için çeşitli avantajlar ve fırsatlar vardır. E-ticaretiniz için bu işlevselliğin gerçek potansiyelini bulmak için, bağlantıya tıklayın ve kaydolun ve Jivochat'ın tüm işlevlerini 14 gün boyunca ÜCRETSİZ olarak test edin!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.