JivoChat'da Pazarlama Kampanyaları nasıl ayarlanır

Şu planlara dahil
VIPPREM

Bu rehberde size yeni "Pazarlama Kampanyaları" özelliğini tanıtacağız. Bu özellik sayesinde web sitesi kanalı için sohbette mesajlar ayarlayabilecek ve zamanlayabileceksiniz.

Pazarlama kampanyaları ile web siteniz için açılır davetinize bir zaman belirleyebilecek, bir resim, metin ve sohbet öncesi butonları ekleyebileceksiniz.

Örneğin, yılbaşı döneminde bir görsel, metin ve butonlar kullanarak özel bir promosyon yapılandırabilirsiniz. Dilediğiniz sayıda ayarlayabilir ve aynı segment koşullarını kullanarak bir yıl öncesinden kampanya ve promosyonlar hazırlayabilirsiniz.

Hadi başlayalım!

In this tutorial you may find the following intructions:

Sohbet Kampanyaları

Masaüstü veya web uygulamasında ana menüde sol üstte bulunan "Pazarlama" simgesine gidin.

Bu sayfada "Oluştur" seçeneğine tıklayabilirsiniz

Bu menüde kampanyanızı oluşturmaya başlayacaksınız.

  • Kampanyanız için dilediğiniz websitesi kanalınızı seçin (bu özellik şimdilik yalnızca bu kanal türü için kullanılabilir)
  • Daha sonra tanıyabilmek için kampanyanızın adını ekleyin
  • İleri'ye tıklayın

Şimdi segmentasyon menüsünü göreceksiniz. Bu menüde müşterilerinizi segmentlere ayırabilirsiniz. Tetikleyicilerde olduğu gibi koşulları kullanın, ülke başına, web sitesinde ve sayfada geçirilen süreye ve daha pek çok şeye göre segmente edebileceğinizi unutmayın.

Şimdi mesaj tasarımınızı seçebilirsiniz.

  1. Bir resim eklemek isteyip istemediğinize karar verebilirsiniz. Eğer öyleyse, bilgisayarınızdan bir resim yükleyebilirsiniz.
  2. Resminizin üstünde veya altında göstermek için metnin konumunu seçebilirsiniz. Ayrıca bir başlık ve metin de ekleyebilirsiniz
  3. Öncül butonlarınızı ayarlayabilirsiniz (5 buton ile sınırlıdır)

Şimdi ileri'ye tıklayabilirsiniz

Son olarak, kampanyanızdan bir önizleme görebilirsiniz, ancak kampanyanızı göndermek için saat ve tarih de ayarlayabileceksiniz.

Hemen başlatmak isteyip istemediğinize karar verebilir ve bitiş tarihi olmadan da yapılandırabilirsiniz.

Sonunda, daha sonra devam etmek üzere taslak olarak kaydedebilir veya "planla" seçeneğine tıklayabilirsiniz. Hemen başlatmaya karar verirseniz "çalıştır" düğmesini göreceksiniz.

Her şey hazır, ana menüde yeni kampanyanızı ve kampanyanız yayına girdiğinde toplanmaya başlayacak verileri göreceksiniz.

Ek olarak 2 seçeneğimiz var:

  • Kampanyayı silebilir ve baştan başlayabilirsiniz
  • Sadece birkaç şeyi değiştirmeniz gerektiğinde kampanyayı kopyalayabilirsiniz (bu, çok fazla benzer kampanyanız olduğunda size zaman kazandıracaktır)

Popup Kampanyalar

Müşterilerle etkileşim kurmak için bu harika fırsattan yararlanın - pop-up'lar. Ziyaretçilere herhangi bir bilgiyi bir açılır pencerede göstermenizi sağlar.


Türlerine bağlı olarak pencereler çeşitli tiplerde olabilir:

  • Yüzer
  • Banner
  • Model

Pop-up'ların ayarlanması

Jivo uygulamasında Pazarlama bölümüne gidin, Oluştur butonuna tıklayın ve Popup'ı seçin. Pencerenin uygulanacağı kanalı seçin ve bir ad girin.

Popup penceresini göstermek istediğiniz bir kullanıcı segmenti oluşturun.

Bir pencere şablonu seçin.

Bir sonraki adımda, pencere konumunu ve görünümünü özelleştirin. Başka ne yapılandırılabilir:

  • pencere stili,
  • başlık, altnaşlık(isteğe bağlı)
  • ana metin,
  • buton metinleri.

Dilerseniz kendi görselinizi yükleyebilirsiniz. Konumu da değiştirilebilir veya görüntü pencere arka planı olarak kullanılabilir.

Aynı bölümde, siteyi bir bilgisayardan ve bir mobil cihazdan görüntülerken pencerenin nasıl görüneceğini görebilirsiniz. Lütfen dikkat: her iki versiyon için de ayarlar aynı olacaktır.

Yayına hazırlanma

Başlatmadan önce pencerenin ne zaman başlatılacağını belirleyin: hemen şimdi veya belirli bir tarih ve saatte. Pencere için bir bitiş tarihi seçin veya kalıcı hale getirin. Kampanya hazır!

Durdur veya kampanyayı sonlandır

Halihazırda çalışan bir pencereyi ziyaretçilerden gizlemeniz gerekiyorsa, pencerenin adına tıklayarak pencere ayarlarına gitmeniz yeterlidir. Burada İstatistikler bölümünü açın ve Duraklat veya Bitir'e tıklayın.

İstatistikler

Kampanyalarınızın istatistiklerini kontrol etmek için tüm kampanyalarınızı görebileceğiniz pazarlama kampanyaları menüsüne gitmeniz gerekecektir. Lütfen kontrol etmek istediğiniz kampanyanın adına tıklayın

Bu menüde şimdi ikinci bir seçenek olarak istatistikleri göreceksiniz. İstatistikleri kontrol etmek için butona tıklayın.

Bu menüde şimdi ikinci bir seçenek olarak istatistikleri göreceksiniz. İstatistikleri kontrol etmek için butona tıklayın.

Hepsi bu kadar! Umarım ürün veya hizmetlerinizi tanıtmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

İlgili makaleler
Sorularınız mı var?
Canlı destekten bize yazın, size her an yardımcı olmaya hazırız.