Telegram'da kampanya oluşturma

Pazarlama bölümüne yeni bir araç ekledik - Telegram kampanyaları, bu özellik botunuzun abonelerine aynı anda mesaj göndermenize olanak tanıyacak.

Bu rehberde size bir Telegram kampanyasının nasıl oluşturulacağını ve gönderileceğini göstereceğiz.

Bir kampanya başlatmak için, JivoChat hesabınıza bağlı bir Telegram iletişim kanalınızın olması gerekir. Bağlamak için aşağıdaki talimatları izlemeniz yeterlidir:** Buraya tıklayın**

Önemli: Kampanya yalnızca Jivo uygulamasında halihazırda CRM bölümünde bulunan müşterilere gönderilebilir. Bu, Jivo'ya bağlı bir Telegram botu aracılığıyla sizinle daha önce iletişime geçtikleri anlamına gelir.

İçerik:

Nasıl kampanya oluşturulur

Mevcut kampanyalar için seçenekler

İstatistikler

Nasıl kampanya oluşturulur

  1. Pazarlama bölümüne gidin ve sağ üst köşedeki oluştur düğmesine tıklayın.

Açılır listeden "Telegram" seçeğine tıklayın:

  1. Kampanyanın gönderileceği kanalı seçin.

    Kampanya için bir isim yazın (1 ila 128 karakter). Kampanya adı botun abonelerine gösterilmeyecektir. Sadece Jivo uygulamasında ekip üyeleriniz görecektir: Pazarlama bölümündeki kampanyalar listesinde ve mesaja yanıt veren müşterilere eklenecek etikette.

İleri'ye tıklayın

  1. Kampanyanın gönderileceği müşteri listesi için koşulları belirleyin veya "Alıcı filtresi" satırındaki oka tıklayarak mevcut bir listeyi seçin.

Aynı koşullar "CRM" > "Ziyaretçiler" bölümünde filtreleme yapmak için kullanılır:

  • Sohbet Tarihi
  • Kanal
  • Kampanya mesajının yalnızca ilk adımda kanal olarak seçilen Telegram botunuzun abonelerine gönderileceğini lütfen unutmayın.
  • Atanmış Temsilci
  • Müşteri Kategorisi
  • Etiketler

Kampanya, kriterleri karşılayan herkese gönderilecektir. Mevcut bir filtreyi seçtiğinizde veya yeni koşullar için "Seti kaydet "e tıkladığınızda, eşleşen müşteri sayısını göreceksiniz.

Kuruluma devam etmek için "İleri "ye tıklayın.

  1. "Özelleştirme" sekmesinde, şunları ekleyebilirsiniz:

  • Image veya jpg, jpeg, png, mp4, gif, pdf, zip, mp3, m4a formatında dosya. 20 MB'a kadar boyut.
  • Mesaj metninin kendisi.
  • Butonlar: Her biri 31 karaktere kadar metin içeren 10 adede kadar buton ekleyebilirsiniz. Butonun altındaki ilgili onay kutusuna tıklayarak butona bir bağlantı da ekleyebilirsiniz.
  1. Özelleştirdikten sonra "İleri "ye tıklayın. Şimdi son adıma geçeceksiniz - "Önizleme ve Başlatma".

  1. Kampanyanın gönderileceği tarihi belirleyin.

Saat ayarlarının alıcının saat dilimine göre değil, bu ayarlar adımında seçilen saat dilimine göre uygulandığını lütfen unutmayın.

Kampanya mesajının hemen gönderilmeye başlamasını istiyorsanız, "Hemen gönder"i seçin.

Mesajın görünümünü, kampanyanın gönderileceği kanalı ve müşteri listesini kontrol edin. Oluşturulan kampanya mesajının son hali sağ tarafta görüntülenir. Gerekirse, düzenleme simgesine tıklayarak herhangi bir ayarı değiştirebilirsiniz.

Kampanya mesajınızı özelleştirmeye daha sonra dönmek için "Taslağı kaydet "i seçin.

Düzenlemeleri tamamlamak ve mesajı göndermeye başlamak için "Planla"ya tıklayın.

Bundan sonra, kampanya "Zamanlandı" veya "Devam Ediyor" durumuna geçecektir. Gönderme işlemi biraz zaman alacaktır.

Gönderme hızı: Saatte 20.000 mesaj.

Seçilen tüm müşterilere mesajlar teslim edildiğinde, durum "Tamamlandı" olarak değişecektir.

Mevcut kampanyalar için seçenekler

Kampanya "Taslak" veya "Planlanan" durumundaysa, kampanyayı düzenleyebilirsiniz.

Bunu yapmak için, "Pazarlama" bölümüne gidin ve istediğiniz kampanyanın adına tıklayın. Görünümü ve müşteri segmentini düzenleyebileceksiniz.

Önemli: Kampanya kanalını değiştirmek mümkün değildir.

Herhangi bir durumdaki bir kampanyayı kopyalayabilirsiniz. İmleci kopyalamak istediğiniz kampanyanın üzerine getirin.

Aynı ayarlarla yeni bir kampanya oluşturulacaktır. Görünümü, müşteri listesini ve gönderim tarihini değiştirebileceksiniz.

İstatistikler

Gönderilen kampanyanın etkinliğini istatistikleri kullanarak değerlendirebilirsiniz. "Pazarlama" bölümünde, istediğiniz kampanyanın adına tıklayın ve ‘İstatistikler’ sekmesini seçin.

Burada gönderilen mesajların tarihlerini ve sonuçlarını göreceksiniz. Göstergelerin adlarının üzerine geldiğinizde ayrıntılı verileri görebilirsiniz:

  • Gönderilen mesaj sayısı: şablonun kaç müşteriye gönderildiği, kaçının iletildiği ve kaç mesajın herhangi bir nedenle teslim edilmediği.
  • Kaç kullanıcının mesaj veya tıklama ile yanıt verdiği.
  • Her buton için sonuçla birlikte buton tıklama sayısı.

Önemli: Bağlantı içeren buton tıklamaları istatistiklerde sayılmaz.

Bu bölümde, kampanyaya yanıt veren müşterilere otomatik olarak atanan kampanya etiketi de görüntülenir. "CRM" > ‘Müşteriler’ bölümünde bu etikete sahip tüm müşterileri görüntülemek için ‘Müşteri listesine git’ seçeneğine tıklayın.

Hepsi bu kadar! İyi eğlenceler ve iyi günler!

İlgili makaleler
Sorularınız mı var?
Canlı destekten bize yazın, size her an yardımcı olmaya hazırız.