WhatsApp Business hesabınızı MFMS aracılığıyla nasıl JivoChat’e bağlarsınız

Başka bir başlık seçin

ÖNEMLİ - Ön şartlar

Herhangi bir WhatsApp Business entegrasyonunu bağlamak ve kullanmak için, geçerli kayıt verileri ve belgeleri olan kendi kayıtlı şirketinizin olması gerekir. Aksi takdirde WhatsApp, talebinizi onaylamayacak ve WhatsApp Business’ı herhangi bir harici platformla entegre etmenize izin vermeyecektir. Kayıtlı bir şirketiniz yoksa maalesef Jivo’da WhatsApp Business’a bağlanmanız mümkün değildir. Bunun yanı sıra, Jivo’da sahip olduğunuz pro lisans miktarına bakılmaksızın, bu entegrasyonun ekstra maliyetleri olduğunu ve Jivo pro lisansından ayrı olarak ödendiğini lütfen unutmayın.


MFMS hesabınızı oluşturun ve ziyaretçilerinizin WhatsApp üzerinden gönderdiği mesajları almak ve doğrudan Jivo’dan cevaplamak için Jivo’ya bağlayın. Bu entegrasyon aynı zamanda Jivo mobil widget’ına bir WhatsApp iletişim seçeneği eklemenize de olanak tanır, böylece ziyaretçileriniz sizinle doğrudan WhatsApp’tan bir konuşma başlatmayı seçebilir.

WhatsApp Business API’nizi iş ortağımız MFMS aracılığıyla Jivo’ya entegre etmek için izlemeniz gereken birkaç adım vardır. Bunları aşağıda ayrıntılı olarak kontrol edelim:

##Adım 1. Şirketinizin Facebook’a kaydı ve doğrulanması

Hesabınızı Facebook’ta önceden kaydettirdiyseniz ve doğruladıysanız, lütfen 2. adıma geçin.

WhatsApp Business API hesabı oluşturmak için bir Facebook Business hesabı gereklidir. Bunu yapmak için, hesabınızı Facebook Business Manager’da kaydedin.

Hesabınızı kaydettikten sonra, hesabınızı doğrulamanız gerekmektedir. Bunu yapmak için Facebook Business Manager -> Business Info (İşletme bilgileri) bölümüne gidin

“İşletme doğrulama durumu” alanının zaten “Doğrulandı” durumunu gösterip göstermediğini kontrol edin.

Durum doğrulanmamışsa, Security Center (Güvenlik Merkezi) bölümündeki doğrulama sürecinden geçmeniz gerekir:

Doğrulama işlemi için, şirketinizden alınan verileri onaylayan birkaç form doldurmanız ve belgeler yüklemeniz gerekir.

Bundan sonra, doğrulama, şirketinizin numarası aranarak veya şirketinizden bir e-postaya gönderilen bir kod aracılığıyla yapılabilir (lütfen e-posta adresinin etki alanının, form alanlarında bildirilen şirket etki alanıyla eşleşmesi gerektiğini unutmayın).

Doğrulama işleminin tamamlanması birkaç gün sürebilir ve form doğru bilgilerle doldurulmazsa Facebook talebinizi reddedebilir. Lütfen şirket bilgilerinizi doldururken herhangi bir hata yapmadığınızdan emin olunuz.

##Adım 2. WhatsApp Business API hesabı oluşturmak için bir form doldurun

Facebook hesabınızı doğruladıktan sonra bir form doldurmalı ve işlenmesi için ekibimize göndermelisiniz. Form buradan indirilebilir: link.

Doldurulmuş formla birlikte, kuruluşunuzun logosunu en az 600×600px JPG / PNG formatında bize göndermeniz gerekmektedir.

Doldurulmuş başvuru formunu ve şirketinizin logosunu şu adrese gönderin: sales@jivosite.com.

E-postanızı aldıktan sonra, partner şirketimiz MFMS’deki uzmanlar sizinle iletişime geçecek ve hesabınızın daha fazla kaydedilmesinde size yardımcı olacaktır.

##Adım 3. MFMS’yi Jivo’da bağlayın

  1. Adımda Hesap MFMS’ye kaydedildikten sonra, hesabı Jivo’ya bağlayabilirsiniz.

İşlemi gerçekleştirmek için Jivochat uygulamasına girin ve Yönet -> Kanal ekleyin -> Whatsapp adımlarını izleyin.

MFMS sütununda Hesabı Jivo’ya bağlayın butonuna tıklayın.

Bağlantı ekranında aşağıdaki verileri doldurun:

-Kanal Adı: Bağlı kanallar listesinde görüntülenecek ad. Herhangi bir isim yeterli olacaktır;

-WhatsApp Business API hesabınızın telefon numarası: MFMS’de kayıtlı, onaylı WhatsApp Business API telefon numaranız;

-Tüm temsilcileri bu kanala ata: Bu seçeneği işaretlerseniz, hesaptaki tüm temsilciler kanala atanacak ve WhatsApp Business kanalından gelen mesajları alabilecek ve cevaplayabilecektir. Bunun işaretini kaldırırsanız, yalnızca hesabın ana yöneticisi kanala atanacaktır. Gelecekte bu rehberi takip ederek kanala temsilcileri kolayca atayabilir / atamasını kaldırabilirsiniz.

İşlemleri tamamladığınızda Kanal Oluştur butonuna tıklayın.

Tebrikler! Artık WhatsApp Business kanalınız başarıyla bağlandı ve WhatsApp’tan gelen mesajları Jivo’daki diğer iletişim kanallarıyla aynı şekilde alacaksınız.

Umarız bu makale faydalı olmuştur ve çok verimli bir gün geçirmenizi dileriz!

Hala sorularınız bulunuyor mu? Destek ekibimiz, sitemizde, 7/24 bir tık ötenizde, size yardım etmek için bekliyorlar.