WhatsApp Business hesabınızı SendPulse aracılığıyla nasıl JivoChat’e bağlarsınız

Başka bir başlık seçin

ÖNEMLİ - Ön şartlar

Herhangi bir WhatsApp Business entegrasyonunu bağlamak ve kullanmak için, geçerli kayıt verileri ve belgeleri olan kendi kayıtlı şirketinizin olması gerekir. Aksi takdirde WhatsApp, talebinizi onaylamayacak ve WhatsApp Business'ı herhangi bir harici platformla entegre etmenize izin vermeyecektir. Kayıtlı bir şirketiniz yoksa maalesef Jivo'da WhatsApp Business'a bağlanmanız mümkün değildir. Bunun yanı sıra, Jivo'da sahip olduğunuz pro lisans miktarına bakılmaksızın, bu entegrasyonun ekstra maliyetleri olduğunu ve Jivo pro lisansından ayrı olarak ödendiğini lütfen unutmayın.



  1. Bir JivoChat hesabı oluşturun
  2. Sendpulsa'da bir hesap oluşturun
  3. SendPulse bakiyenizi doldurun
  4. SendPulse hesabınızda düzenlemelere başlayın
  5. Facebook ve Whatsapp Business hesaplarınızı birbirine bağlayın
  6. Whatsapp Business profili oluşturun
  7. Whatsapp numaranızı kaydedin
  8. SendPulse ile Jivo'yu birbirine bağlayın
  9. Taslak(Template) Mesajları oluşturun 10.Jivo'da taslak mesaj ekleme 11.Jivo'da taslak mesaj gönderme


1. Bir JivoChat hesabı oluşturun

Henüz bir JivoChat hesabınız yoksa linki kullanarak kaydolabilirsiniz. Dilerseniz yeni bir hesap oluşturmak için rehberimizi inceleyebilirsiniz.

2. Sendpulsa'da bir hesap oluşturun

Bu bağlantıdan SendPulse hesabı oluşturabilirsiniz.

3. SendPulse bakiyenizi doldurun

Sağ üstteki profil simgesine tıklayın, açılan menüde para ekleyin butonunu seçin.

4. SendPulse hesabınızda düzenlemelere başlayın

SendPulse hesabınızın Sohbet Botları bölümüne gidin. Daha önce bağlı kanallarınız yoksa, “Kanalları Bağla” düğmesine tıklayın. Botları zaten bağladıysanız, “Botları yönet” bölümüne gidin.

İstediğiniz kanalı seçin ve “Bağlan” seçeneğine tıklayın.

Henüz bir plan seçmediyseniz, “Planınızı yükseltin"e tıklayın ve gerekli abone sayısına sahip bir paket seçin (minimum 1000 abone). Satın Al'ı tıklayın.

Hizmetin kullanım koşullarını okuyun ve "Facebook ile devam et"e tıklayın

İşletme hesabınızı Ioluşturduğunuz veya oluşturacağınız hesapla Facebook'ta oturum açın.

Ardından, hesap kurulum sihirbazı bir WhatsApp sohbet botu oluşturmaya başlayacaktır. "Başlayın” ı tıklayın.

Hesabınıza ve ödemelerinize erişmek için gerekli izinleri verin ve Devam'ı tıklayın.

5. Facebook ve Whatsapp Business hesaplarınızı birbirine bağlayın

Yeni bir Facebook işletme hesabı oluşturun veya mevcut bir hesabı seçin. Facebook'ta yeni bir işletme hesabı oluştururken şirketiniz hakkında bilgi verin: ödeme belgelerinde kullanılan yasal ad, telefon numarası, web sitesi ve e-posta adresi.

Kurulum sürecini hızlandırmak için WhatsApp'a bağlanmak üzere başvurmadan önce işletmenizi Facebook Business ile doğrulamanızı öneririz. Facebook işletme hesabı doğrulaması, işletme hesabının bulunduğu ülkeye bağlı olarak farklılık gösterebilir.

Daha fazla bilgi için Business Manager'da İşletmenizin Doğrulanması makalesini inceleyebilirsiniz.

Ayrıca, Facebook ve WhatsApp politikaları kapsamında mesajlaşmaya yönelik yasaklanmış içerik için lütfen WhatsApp Mesajlaşma Hizmeti Kullanım Politikası’nın 4. paragrafına bakın.

Hesap doğrulama durumunu şirket ayarları, “Güvenlik Merkezi” seçeneğinden kontrol edebilirsiniz.

Ardından, seçilen Facebook işletme hesabı için bir WhatsApp Business hesabı oluşturmak üzere bir kullanıcı adı ve saat dilimi sağlayın.

Doğrulanmamış bir Facebook işletme hesabı için bot oluşturuyorsanız, WhatsApp sohbet botunu test modunda kullanabilirsiniz. Bu modda, 10 adede kadar diyaloğa ve onaylanmış şablonlara göre iki numaraya posta göndermeye erişiminiz vardır.

6. Whatsapp Business profili oluşturun

WhatsApp Business için, oluşturduğunuz sohbet robotunun adı olarak görünecek bir ad girin.

Görünen adınız işletmenizle ilişkilendirilmeli, WhatsApp adlandırma yönergelerine uygun olmalı ve WhatsApp Ticaret İlkesi veya WhatsApp İşletme Politikası’nı ihlal etmemelidir.

Görünen adınız şirketinizin yasal adından farklıysa, lütfen şirketinizin görünen adla ilişkisini doğrulayan bir web sitesi sağlayın.

Bir profil kategorisi seçin ve takipçilerinize gösterilecek olan işletmenizin açıklamasını doldurun.

7. Whatsapp numaranızı kaydedin

Kayıt için telefon numarasını girin - bu telefon, mesaj göndermek için oluşturulan WhatsApp hesabına bağlanacak ve numarayı doğrulama yöntemini seçin.

Kod içeren bir SMS veya sesli mesaj alabileceğiniz bir numara kullanın. Mobil ve sabit hat numaralarına izin verilir. Bu telefonun halihazırda mevcut bir WhatsApp/WhatsApp Business hesabına bağlı olmadığından ve WhatsApp tüketici uygulamasından kaldırıldığından emin olun.

WhatsApp Business API'ye bir numara bağladığınızda, önceki konuşma geçmişinin artık kullanılamayacağını ve artık onları WhatsApp uygulamasından yönetemeyeceğinizi unutmayın. Ayrıca, gelecekte uygulamayı kullanmak için numarayı değiştiremeyeceksiniz. Bu numaradan müşterilerle yalnızca SendPulse uygulaması “Dialogs (https://sendpulse.ua/ru/knowledge-base/chatbot/livechat)” aracılığıyla iletişim kurabileceksiniz. Kodu almadıysanız, Kayıt kodunu alamama nedenleri bölümünü okuyun.

Bir sonraki pencerede size SMS veya sesli mesaj ile gelecek olan kodu giriniz.

Doğru verileri girerseniz, hesabınız başarıyla etkinleştirilecektir. SendPulse hesabında, kanalı etkinleştirmek için “Devam"a tıklayın.

Bot için ortamın ayarlanması genellikle birkaç dakika sürer ve bundan sonra chatbot kullanıma hazır hale gelir.

Bot modu, doğrulanmış bir Facebook işletme hesabınızın olup olmamasına bağlı olacaktır. Hesap doğrulanmadıysa, deneme erişiminde sohbet botunu kullanabileceksiniz.

Ardından, mesaj şablonları eklemeye başlayın, kişiselleştirilmiş bültenleri oluşturun ve chatbot akışlarınızı özelleştirin.

8. SendPulse ile Jivo'yu birbirine bağlayın

Yeni bağlanan kanal "Chatbots” bölümünde görüntülendikten sonra “Bot ayarları"na tıklayın.

Jivo uygulamasının yanındaki "Entegrasyonlar” sekmesinde “Bağlan"ı seçin. Görünen yetkilendirme formunda Jivo hesabınızın yöneticisinin kullanıcı adını ve şifresini girin.

Bağlandıktan sonra, "Etkin” durumu görüntülenecektir.

Jivo uygulamasında birkaç dakika sonra bu kanal otomatik olarak eklenecektir. İlgili temsilcileri kanala atadıktan sonra, gelen talepleri almaya ve bunlara yanıt vermeye başlayabilirsiniz.

9. Taslak(Template) Mesajları oluşturun

WhatsApp Business entegrasyonu 2 tür mesaj sunar: Template Messages (Taslak Mesajları) ve Session Messages (Oturum Mesajları).

Session Messages müşterinin WhatsApp İşletme numaranıza gönderdiği en son mesajın ardından 24 saat içinde bir müşteriye yanıt olarak ekibiniz tarafından gönderilen mesajlardır. Yani, müşteriniz bir mesaj gönderdikten sonra, ekibinizin konuşmada herhangi bir mesaj göndererek cevaplaması için 24 saati vardır. 24 saatlik pencereden sonra yalnızca Template Messages(Taslak Mesajlar) gönderilebilir.

Template Messages WhatsApp aracılığıyla 24 saatlik pencerenin dışında gönderilebilen standart mesaj modelleridir. Randevu hatırlatıcılarını, gönderim bilgilerini, sorun giderme ve ödeme güncellemelerini içerebilirler.

Template mesajların SendPulse panelinde yapılandırılması ve ardından Jivo'ya eklenmesi gerekir. Aynı zamanda, Jivo'daki mesajlar, SendPulse aracılığıyla eklenenlerle tamamen aynı olmalıdır.

Jivo, template mesajlarda buton ve resimleri desteklemez.

10. Jivo'da taslak mesaj ekleme

SendPulse'da template mesajları onayladıktan sonra, bunları Jivo'ya eklemeniz gerekir.

Jivo uygulamasını açın ve herhangi bir sohbete gidin veya arşivlenmiş olanlardan birini açın (İletişim merkezi > Tümü > “Sohbeti Başlat” düğmesi):

Sohbet penceresindeki ** \ .. ** simgesine ve ardından ** Hızlı cevap ekle ** seçeneğine tıklayın.

Onaylanmış Taslak Mesajınızı(Template Message), SendPulse panelinizde olduğu şekliyle yapıştırın, daha sonra sohbette göndermek üzere istediğiniz Taslak Mesajı hızlıca bulup seçmek için kullanabileceğiniz bir / etiketi seçin, klavyenizde hızlı bir kısayol seçin ( İsteğe bağlı) ve Hızlı cevap ekle seçeneğine tıklayın.

11. Jivo'da taslak mesaj ekleme

Bir ziyaretçi / müşteri ile görüşme sırasında, konuşma penceresinde WhatsApp için bir giriş seçeneği göreceksiniz. Onu seçin ve kullanmak istediğiniz onaylanmış Taslak Mesajını içeren hangi WhatsApp numarasından gönderileceğini seçin.

Sadece SendPulse ile hazırlanmış bir taslak mesajı göndermek mümkündür. Taslak Cevap penceresini klavyenize / veya \ yazarak veya doğrudan \ .. simgesine tıklayarak açtıktan sonra, hangi taslak mesajı göndermek istiyorsanız onu seçmek için üzerine tıklayın. Daha hızlı bir seçim için mevcut taslaklarda gezinmek üzere klavye oklarınızı da kullanabilirsiniz.

Bir taslak cevaba tıkladıktan veya seçmek için klavye oklarınızı kullandıktan sonra, Twilio'da Taslak Mesajı onayınız sırasında oluşturduğunuz yer tutucu değişkenleri gösterecekler. Yer tutucuları istenen bilgilerle değiştirin ve müşterinize gönderin.

Hepsi bu kadar! Taslak Mesajların yalnızca WhatsApp tarafından onaylanmış olmaları durumunda gönderilebileceğini lütfen unutmayın.

Artık WhatsApp Business müşterilerinize doğrudan Jivo uygulamalarınızdan yanıt vermeye hazırsınız.

Umarız bu makale faydalı olmuştur ve çok verimli bir gün geçirmenizi dileriz!

Hala sorularınız bulunuyor mu? Destek ekibimiz, sitemizde, 7/24 bir tık ötenizde, size yardım etmek için bekliyorlar.