Instagram'da Reklam Verme Nasıl Yapılır?

24 Nisan 2023
Okuma zamanı10 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

Instagram'da reklam verme, günümüzde gerek kullanıcılar gerekse işletmeler tarafından merak edilen bir konudur. Bu konunun merak uyandırmasında başlıca etken, kullanıcıların alışveriş anlayışlarını sosyal medyalara taşımasıyla gelen etkileşim fırsatıdır. İnsanlar sosyal medyalarda yalnızca eğlenmek ya da bir şeyleri paylaşmak gibi aktiviteleri yapmaz. Aynı zamanda bu medya araçlarını alışveriş gibi amaçlarla da kullanırlar. Bunun farkında olan Instagram gibi sosyal medyalar, bünyelerinde reklam verme olanakları için fırsatlar oluşturur. Özellikle Instagram'ın diğer sosyal medyalara göre daha satın alma odaklı kullanılması, reklam veren kişilerin dönüşüm hunisine hedef kitlelerini dahil edebilmesinde avantajlı bir taraftır. Instagram içerik türleri ile Instagram'da reklam vermenin, nasıl yapılacağı merak konusudur.

Aşağıdaki başlıklarda Instagram’da reklam verme için ayrıntılara yer verilecektir. Bu başlıkları takip ederek Instagram’da reklam verebilirsiniz:

  • Instagram nedir?
  • Instagram’da reklam vermek neden önemlidir?
  • Instagram’da reklam vermek için adımlar
  • Instagram reklamları için içerik türleri nelerdir?
  • Instagram reklamları avantajları nelerdir?
  • Instagram reklamları dezavantajları nelerdir?

Instagram Nedir?

Instagram, 2010 yılında Systrom ve Krieger tarafından kurulur. Amacı, insanların uygulama içinde fotoğraf ya da video paylaşabilmesidir. 2012 yılında ise Facebook tarafından satın alınan Instagram, birçok farklı özellik eklenilerek günümüze kadar ulaşır. Şu anda içerisinde yalnızca gönderiler değil; reellar, alışveriş noktaları ve hikâye ekleme gibi özelliklerle birçok kullanıcının sıklıkla kullandığı bir sosyal medya hâline gelmiştir. Bu yönüyle moda, sanat, edebiyat, haber, siyaset, magazin ve daha birçok kategoride Instagram aktif bir görev alır.

Instagram’da reklam vermek neden önemlidir?

Instagram ilk kurulduğu anda elbette içerisinde reklam vermek gibi amaçlar barındırmıyordu. Günümüze gelen süreçte ise bu amaca doğru Instagram’ı motive eden birçok gelişme oldu. Bu gelişmelerle denilebilir ki artık Instagram’da reklam vermek, tanıtım yapmak ya da bir etkinliği duyurmak gerçekten etki yaratır. 

Etki yaratmasında başta gelen noktalardan biri Instagram’ı milyonlarca kişinin kullanması bir diğeri ise kişilerin diğerlerinden etkilenip davranışlarını değiştirebileceği bir medya kanalı olmasıdır. Adeta bir kar topu etkisi yaratabilen Instagram, artık içerisinde pazarlamanın da girdiği bambaşka bir boyut kazanarak kullanıcılara farklı alanlar açar.

Instagram’da Reklam Vermek İçin Adımlar

Instagram’da reklam vermek her ne kadar herkesin aklına gelen bir pazarlama yöntemi olsa da birçok kişi için nasıl gerçekleştiği bilinmeyebilir. Instagram’da reklam verme için bazı adımlar vardır ve bu adımlar takip edildiğinde reklamın doğru insanlara ulaşabilmesi sağlanabilir. Aşağıdaki 18 adımı takip ederek Instagram’da reklam verebilirsiniz:

1. Instagram işletme hesabı oluşturun.

Instagram'da reklam vermeye başlamanın ilk adımı, Instagram işletme hesabı oluşturmaktır. Bunun için yapmanız gereken var olan profilinizi ayarlardan işletme/business olarak değiştirmenizdir. Ayrıca yaratıcı/creator hesaba da geçiş yapabilirsiniz.

2. Facebook reklam yöneticisi hesabı oluşturun.

Instagram hesabınızı işletme olarak değiştirdikten sonra Facebook reklam yöneticisi hesabı oluşturmanız gerekir. Bu adımı hızlıca Facebook üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

3. Hedef kitlenizi netleştirin.

Instagram’da reklam vermek için önemli adımlardan biri hedef kitleyi belirlemektir. Hedef kitle, ürün ya da hizmetinizi ulaştırmak istediğiniz potansiyel gruptur. Bu grup, herkesi içerebileceği gibi daha niş bir topluluğu içerebilir. Örneğin ayakkabı sattığınızda çocuk, erkek, kadın gibi farklı kategoriler olur. Dolayısıyla hedef kitleniz bu kişilere hitap etmelidir. Fakat siz yalnızca kadın ayakkabı satan bir işletmeyseniz reklam verirken kadınları hedefleyerek bir süreç takip etmeniz gerekir.

4. Reklam için format ayarlayın.

Reklam formatı yine hedef kitlenize hitap edebilecek bir formattan seçilmelidir. Örneğin daha genç bir kitleyi düşünüyorsanız belki Instagram içerik türleri içindeki reels formatını öne çıkarmak isteyebilirsiniz. Ayrıca etkinlik duyurusu gibi formatlar daha çok gönderi formatında reklam verilir. Reklam vermek istediğiniz şeye göre video mu yoksa görsel içerik mi olacağını belirleyin.

5. Duygulara hitap eden bir metin yazın.

Reklamlarınızın fark edilmesini istiyorsanız mutlaka duygulara hitap eden içerikler üretmelisiniz. Bu içerikler kimi zaman kişiyi mutlu edebilir kimi zaman da endişelendirebilir. Sadece o reklamın içine çekmek amacıyla bu içerikleri üreteceğiniz için pazarlamada duygulara göre düzenleme yapmak önemlidir. Yazdığınız gönderi metnini de buna göre düzenleyerek hedef kitlenize seslenebilirsiniz.

6. Format konusunda tasarımcılardan profesyonel destek alın.

Video ya da görsel formatları reklam olarak vermek istiyorsanız eğer tasarıma dair bir bilginiz yoksa profesyonel destek almanız önemlidir. Aldığınız profesyonel destekte mutlaka hedef kitlenizi ve neyi amaçladığınızı tasarımcıya iletin. İçinize sinen ve reklam olarak öne çıkarabileceğiniz bir tasarımla başlayın. Instagram reklam boyutlarına göre bir reklam tasarlamayı unutmayın.

7. Reklam bütçenizi belirleyin.

Reklamınızın kaç kişiye gösterileceği ve ne kadar süre gösterimde olacağı Instagram’da reklam verme için önemli detaylardır. Bunlara göre ücret çok uçlarda olabilir ya da makul seviyelerde listelenebilir. Instagram işletme hesabınızın büyüklüğüne ve bütçenize göre bir reklam süresi ve kişi sayısı belirleyebilirsiniz. 

8. Reklamla almak istediğiniz etkileşimi netleştirin.

Reklam verirken almak istediğiniz etkileşimin ne konularda olacağını netleştirmek önemlidir. Örneğin Instagram işletme hesabı biyografisinde bir bağlantı vardır ve bu bağlantıya kişileri yönlendirmek istiyor olabilirsiniz. Buna göre reklamınızı düzenleyebilirsiniz. Ayrıca satmak istediğiniz ürünler varsa ürün satmaya yönelik bir reklam yapabilirsiniz.

9. Reklamın hangi zaman diliminde yayınlanacağını seçin.

Reklamınızı yayınlama zamanınız etkileşim açısından sandığınızdan daha önemlidir. Bunu ayarlarken öncesinde profilinizi Instagram işletme hesabı olarak değiştirip bir süre beklemeniz iyi olacaktır. Bu bekleme süresi, hedef kitlenize ilişkin istatistikleri toplamanız için etkilidir. Bir süre sonra istatistikler kısmında hedef kitlenizin yaşı, cinsiyeti, hangi günlerde çok fazla aktif olduğu, günün hangi saatlerinde Instagram’a girdiği gibi ayrıntılar görülür. Bu ayrıntıları dikkate alarak reklamınız için bir gün ve saat belirleyebilirsiniz.

10. Reklamınızı onaylayın.

Tüm adımları takip ederek geldiğiniz bu aşamada artık reklamınızı onaylayabilirsiniz. Reklamınızı onaylamadan önce mutlaka ayrıntıları yeniden kontrol edip doğru bir şekilde reklam verip vermediğinize bakın. 

11. İstatistikleri takip edin.

Reklamınızı yayınladıktan sonra istatistikler için birkaç saat bekleyin. Bu istatistikler, eğer doğru bir şekilde reklam verdiyseniz, size olumlu dönüşler getirecektir. Fakat istatistikler istediğiniz gibi değilse yeniden reklamınızı düzenleyerek ve hatanızın nerede olduğunu keşfederek bir yol izleyebilirsiniz. 

12. A/B testleri yapın.

Reklamınızın gerçekten iyi bir tasarımda olup olmadığını anlayabilmek için A/B testleri oldukça işlevseldir. Belirlediğiniz bir küçük örneklem ile hangi tasarımın hedef kitlenize en iyi şekilde hitap edeceğinizi anlayabilirsiniz. Bunu yaparken mutlaka karmaşık varyasyonları tek bir yerde değil, her bir varyasyonu tek tek deneyerek bir süreç takip edin.

13. Hashtagleri yazın.

Reklam verirken her ne kadar kişilerin önüne bu reklam çıkacak olsa da gönderinin saf hâlini de desteklemek için hashtagleri kullanabilirsiniz. Instagram hashtagleri, anahtar kelime aratan kişilerin gönderinizi görme şansını artırdığı için işlevsel olabilir.

14. Profilinize ilgi çekici içerikleri sabitleyin.

Reklam verdiğinizde hedef kitlenizden birçok kişi profilinizi ziyaret edecektir. Instagram sabitleme özelliğini bu konuda etkili olarak kullanabilirsiniz. Profilinize gelen kişilerin ilk göreceği 3 gönderiyi ilgi çekici gönderilerinizden seçerek başa tutturabilirsiniz. Bu sayede ziyaretçiler sayfanızda daha fazla zaman geçirir ve sizi takip etmeye motive olurlar.

15. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) kullanın.

Metinleri, görsel içerikleri ve hashtagleri tamamen SEO odaklı seçmeniz, gönderinizi daha güçlü kılacaktır. Bu sayede yalnızca reklamlardan değil gönderinin kendi potansiyelinden de geri dönüşler alabileceksiniz. 

16. Reklamları belirli bir düzen ayarlayarak verin.

Bir kere reklam verip ardından hiç reklam vermemek yerine haftada bir ya da ayda bir reklam vermek daha sistemli etkileşim almanızı sağlar. Elbette reklam verme sıklığı bütçenize göre değişkenlik gösterecektir. Fakat yine de reklamları belirli bir düzende verirseniz hedeflediğiniz noktaya daha sistemli bir şekilde ulaşma şansı edinirsiniz.

17. Instagram hikâyeleri aktif olarak kullanın.

Reklam verdikten sonra mutlaka reklam verdiğiniz gönderiyi hikâyenizde paylaşın. Bu sayede hikâyenizde organik yollarla takipçileriniz gönderiye ulaşabilecek ve etkileşim verebilecektir.

18. Influencer marketingi keşfedin.

Instagram’da reklam verme için bir yol da influencer marketingdir. Türkçesiyle etki eden pazarlama diye çevrilebilen bu kavram, Instagram’daki yüksek takipçili kişilerin sizin ürününüzü ya da hizmetinizi reklam vermesiyle gerçekleşen bir pazarlamayı ifade eder. Etkileşimi çok olan kişilerin verdiği reklam ile takip ve satış oranlarınız artabilir. Tabii bunun için de bir bütçe ve doğru influencer bulmak için araştırma yapmak gerekir. 

Instagram Reklamları İçin İçerik Türleri Nelerdir?

Instagram’da reklam vermek isteyen birçok işletme, hangi içerik türünde reklam vermesi gerektiği üzerine düşünür. Elbette içerik türü seçiminde hedef kitlenin iyi bir şekilde analiz edilmesi etkilidir. Yine de eğer bütçe fazlaysa ve düzenli reklam verilecekse Instagram’daki her içerik türünden faydalanmak daha iyi olur. Instagram reklamları için şu içerik türlerini kullanabilirsiniz:

  • Görsel içerikler

Instagram ilk kurulduğu zamandan beri görsel içerik paylaşımlarına yer verir. Her ne kadar şu anda video içerikler daha çok etkileşim alsa da görsel içerikler de iyi bir şekilde pazarlandığında etkileşim alabilir. Görsel içerikler arasında grafikler, karikatürler, çizimler ve fotoğraflar yer alır.

  • Video içerikler/reels

Video formatında içerikler, Instagram'da görsel içeriklere göre daha fazla etkileşim alır. Bu sebeple son zamanlarda ınstagram, reels tarafında daha fazla çalışır. Video içerikler arasında ise canlı yayınlar, ürün tanıtım videoları ya da reellar vardır. Ayrıca hikâyenizde de video paylaşabilirsiniz.

  • Yönlendirme içerikleri

Başlarda yalnızca on bin üstü takipçilere verilen yukarı kaydırıp bağlantıya ulaşma içerikleri, şu anda her kullanıcının "URL ekle" bölümünden hikâyesine bağlantı ekleyebileceği bir özellikle açıktır. Bu bağlantılar ile kendi web sayfanıza, ürün sayfanıza ya da beğendiğiniz bir yazıya yönlendirme yapabilirsiniz.

  • Instagram hikâyeleri

Instagram hikâyeleri, diğer içeriklerin tamamını içeren süreli gösterimle kullanıcılar tarafından yayınlanır. Bu hikâyeler profile sabitlenmediğinde 24 saat içinde kaybolur ve bir daha diğerleri tarafından görülemez. Instagram hikâyeleri, Instagram içerik türleri arasında işlevsel olarak kullanılabilme özelliği ile oldukça stratejik bir yapıdadır.

Instagram Reklamları Avantajları Nelerdir?

Instagram reklamları, geniş kitlelere ulaşabilmek ve ürün ya da hizmetinizi daha ön plana çıkarabilmek için etkili bir sosyal medyadır. Bu sosyal medya içinde reklam vererek şu gibi avantajlı noktalardan yararlanabilirsiniz:

  • Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan Instagram, sizin reklamlarınızı bütçenize göre geniş kitlelere ulaştırabilir. Böylece yalnızca yerelde değil dünya çapında da etki etme şansı yakalarsınız.
  • Instagram'da reklam vermek, sizin için belirli bir hedef doğrultusunda gerçekleşir ve reklamı gerçekten istediğiniz bir kitleye ulaştırabilirsiniz.
  • Marka bilinirliğini artırmak için Instagram reklamları oldukça avantajlı fırsatlar sunar. Dilerseniz her gün reklam vererek insanların gözü önünde olabilirsiniz.
  • Instagram reklamları ile elde edeceğiniz istatistikler ve yorumlar önemli veriler sunar. Bu verileri inceleyerek gerek markanızda gerekse reklamınızda değiştirmeniz gereken noktalar varsa bunları daha iyi keşfedebilirsiniz.
  • Instagram'da reklam vermek için yüksek bütçelere sahip olmanıza gerek yoktur. Neredeyse her bütçe için küçük ya da büyük çaplı reklamlar verilebilir.
  • Instagram'da reklam verdikten sonra reklamızın ve kampanyanızın analizini yapabilir, ölçeklendirilebilir veriler elde edebilirsiniz.
  • Instagram’da reklam vererek daha fazla satış yapabilirsiniz. Bu da şirket gelirinizi artıran bir gelişmedir.
  • Reklamınızı iyi bir şekilde optimize eder ve hedef kitlenize yönelik olarak düzenlerseniz rakiplerinizden daha ön planda bir konum elde edebilirsiniz. 
  • Instagram reklamlarında hedefleme yaparken yaş, cinsiyet, konum, eğitim durumu ya da ilgi alanları gibi noktaları hedefleyebilirsiniz. Bu da sizin hedef kitlenize yönelik reklam yapma şansınızı artıran bir özelliktir.
  • Birden fazla içerik türünde reklam verme şansınız vardır. Tek bir türe bağlı olmadan neredeyse her içerik türünde reklam verebilirsiniz. Ardından hangisinin kullanıcılar tarafında daha etkili olduğuna bakabilirsiniz.
  • Instagram diğer sosyal medyalara göre daha yüksek dönüşüm oranlarına sahiptir. İyi bir reklam hazırladığınızda markanız için bunun faydasını net bir şekilde görebilirsiniz. 
  • Kullanıcılar Instagram'da diğer sosyal medyalara göre daha fazla etkileşimde bulunduğu için bu davranışları markanıza olan bağlılıkları için de etkili olacaktır.
  • Instagram’da yaratıcı ve özgün reklamlar üretmeniz tamamen size kalmıştır. Dilediğiniz türde içerikler ile öne çıkabilirsiniz.

Instagram Reklamları Dezavantajları Nelerdir?

Instagram’da reklam vermek her ne kadar markalar tarafında çok avantajı olan bir özellik olsa da bazı dezavantajları da vardır. İşletmelerin bu dezavantajlarının farkında olarak reklam vermesi beklentileri daha iyi karşılayacaktır. Instagram reklamları dezavantajları şunlardır:

  • Instagram'da reklam vermek neredeyse her işletmenin yapmış olduğu bir etkinliktir. Dolayısıyla rekabet de bir o kadar fazladır. Reklamların gerçekten tıklanma almaları için özenle ve stratejik hazırlanması önemlidir.
  • Instagram özellikle son yıllarda artan reklam oranlarıyla öne çıkar. Bu kullanıcıları rahatsız eder ve kimileri reklam engelleme yazılımları kullanmayı tercih eder. Hedef kitleye ulaşmakta bu yazılımlar engel oluşturabilir.
  • Her ne kadar verdiğiniz reklam kampanyası çok ilgi çekici olsa da kimi zaman insanlar reklamlardan yorulduğu için sizin reklamınıza tıklamayabilir. İstatistikleri değerlendirirken bu ihtimali de dahil etmek önemlidir.
  • Başlarda özgün ve yaratıcı olmak çok kolayken şimdi daha önce denenmemiş bir şeyi bulmak güçtür. Birçok reklam yazarı ve tasarımcısı, özgün içerikler üretmekte güçlük çeker. Bu sebeple ek stratejiler ve beyin fırtınaları ciddi süreler alabilir.
  • Instagram'da reklam verirken hedef kitlenizin özelliklerini seçerek daha etkili bir reklam verebilirsiniz. Fakat bu esnada daha önce fark etmediğiniz değişikliklerin olma ihtimali vardır. Örneğin hedeflemediğiniz bir yaş aralığı ya da demografik bilgi sizin gerçek kitleniz olabilir. Bunu keşfetmek zaman alacağı için kimi zaman yanlış hedeflemeler yaparak bütçenizi ve zamanınızı boşa harcayabilirsiniz.
  • Instagram reklamları kimi kullanıcılar için güvenli gelmez. Bu sebeple reklama tıklama ya da reklama etkileşim verme davranışından kaçınabilirler. Reklamınızın hedeflediğiniz performansı alamamasında bunlar da etkilidir.
  • Instagram’da reklam vermek, kimi işletmeler için görsel açıdan güç olabilir. Tasarımcı ile anlaşmayan şirketler, verdikleri reklamların teknik açıdan cihazlarla uyumlu olup olmadığını bilemez. Dolayısıyla kullanıcılar içerikle karşılaştığında etkileşim vermez. Bu sebeple şirket geri dönüşümün düşük olması gibi durumlarla karşılaşabilir

Instagram’da reklam verme, her ne kadar kısa ve herkesin hızlı bir şekilde yapabileceği adımları içerse de stratejik olarak üzerine düşünülmesi gereken bir konudur. Rakiplerinizi incelemeli, şirketinizi iyi tanımalı ve hedef kitleyi belirlemelisiniz. Ancak Instagram’da etkili bir reklam vermek bunların doğru yapılmasıyla mümkün olabilir. Tüm bunları göz önünde tutarak süreci takip ettiğinizde hedef kitlenize ulaşmanız ihtimal dahilinde olacaktır.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.