Mobilya Sektöründe Canlı Destek Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Okuma zamanı6 dakika
Mustafa Seçgin
Mustafa Seçgin
JivoChat TR | Partnership Manager

Mobilya Sektöründe Canlı Destek Kullanımının 5 Faydası 

Mobilya sektörü belli başlı firmaların ve bölgesel girişimlerin hüküm sürdüğü küçük çaplı bir alandan milyar dolarlık ihracat hacmi olan bir yapıya büründü. Bu başarının en büyük pay sahiplerinden biri kaliteli müşteri deneyimiydi. Hizmet kalitesini bu kadar artıran önemli etkenlerden biri bütüncül iletişim stratejisi ve canlı destek sistemi idi. 

Bir başka deyişle, mobilya sektöründe canlı destek kullanımı da alışveriş deneyimi ve satın alma sonrası süreçlerin gelişiminin değerli bir parçasıydı. Global bir rekabet avantajı kazandıran stratejilerle dünya çapında ismimizi duyurmayı başardık. Nasıl mı? Gelin, önce sektörde neler olup bittiğine bakalım. Sonrasında size mobilya sektörü içinde sağlıklı büyümenizi sağlayacak bir canlı destek rotası çizelim:

  • Türkiye’de mobilya sektörü

  • Mobilya sektörü pazarlama stratejileri

  • Mobilya sektöründe canlı destek kullanımının faydaları

  • Canlı destek sistemi önerileri başlıkları altında kapsamlı bir blog sizi bekliyor!

Türkiye’de Mobilya Sektörü

Türkiye'de mobilya sektörü atölye tipi küçük işletmeler, orta ve büyük çaplı işletmelerle parçalı bir görünüm sergiliyor. Bu yapı çeşitliliği ve kaliteyi birleştirmeyi başarıyor. Zengin tarihi ve kültürel mirasın eseri olan ürünler, geleneksel el sanatlarından modern tasarımlara kadar geniş bir yelpaze sunuyor. Ahşap işçiliği, oymacılık, ve kilim desenleri gibi geleneksel Türk motifleri, mobilya tasarımlarında sıkça görülen ve dünyada da tercih edilen ögeler arasında. Aynı zamanda uluslararası standartlara uygunluğu ve kaliteli üretimi benimseyerek, Türk mobilya markalarını global pazarda rekabetçi kılıyor.

Estetik boyutun ötesine bakacak olursak, Türkiye'deki mobilya sektörü ekonomiye de kıymetli katkılar veriyor. İnşaat sektörünün büyümesiyle de şahlanan mobilya sektörünün ihracat oranları, 2002-2022 arasında tam 20 kat büyüdü. Mobilya sektörü pazar araştırmaları raporu verilerine göre Türkiye, ihracat sıralamasında 10. sırada. Bu nedenle yurt içi piyasaya yabancı firmaların girmesi oldukça zor.

Geniş istihdam olanaklarının yanı sıra, krizlere rağmen 2030’a kadar %30’luk bir sektörel büyüme öngörülüyor. Bu öngörülerde giderek ivmelenen sektörün, doğa dostu mobilya ve e-ticaret trendlerini takip ederek iyi bir know-how yani mobilya sektörü değer zinciri yaratma potansiyeli yatıyor. Elbette ki, dünyada mobilya sektörü içinde ilk sıralara kadar tırmanmak için ürün kalitesini doğru yansıtacak ve tüketiciyle buluşturacak stratejiler gerekiyor.

Mobilya Sektörü Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Mobilya sektörü pazarlama stratejileri için hedef pazara özgü dinamikler ve tüketici beklentilerin dikkate alınması gerekiyor: Sırasıyla:

  • Hedef kitlenin belirlenmesi: Mobilya alıcıları oldukça geniş bir kitle. Odaklamanız gereken nokta daha çok belirli tarz ve bütçelere göre planlayacağınız müşteri segmentasyonu. Örneğin, rustik dekor sevenlere başka, modern tasarım arayanlara bambaşka mesajlar gösterebilir ve hedeflemeler yapabilirsiniz.  

  • Pazarlama kanalının belirlenmesi: Hedef kitlenize çevrim içi mi yoksa çevrim dışı ve geleneksel pazarlama yöntemleri mi daha uygun? Toplu satım için fuarlar daha etkiliyken, bireysel alımlar için organik pazarlamaya yönebilirsiniz.

  • Faydaya odaklanma: Yoğun rekabet nedeniyle ürününüzün benzersiz özelliklerini ve kalitesini vurgulamanız önemli. Tasarım, malzeme kalitesi ve dayanıklılık temel değer noktalarınız olabilir. 

  • Müşteri ilişkileri yönetimi: Mobilya sektörünün kangren noktası müşteri ilişkileri diyebiliriz. Uzun teslimat süreleri ve kurulum zorlukları nedeniyle iletişimi güçlü tutmak oldukça zor. Öte yandan bu durum, satış sonrası destek ve müşteri ilişkileri güçlü olan kazanır anlamına geliyor! 

Global rekabette en önemli eksiklikleri:

  • Tanıtım yetersizliği,

  • Fuarlara katılım eksikliği, 

  • Markalaşma ve kurumsallaşma eksikliği gibi duruyor. 

Bu adımların hepsi bütüncül bir pazarlama stratejisi ile geliştirilebiliyor. Mesela çevrim içi marka görünürlüğü geniş bir kitleye hitap etmenizi sağlarken, dijital reklam kampanyaları ve içerik pazarlaması, marka bilinirliğini artırmak ve tüketicilerin dikkatini çekmek için etkili araçlar olarak kullanılabilir. Başarılı bir pazarlama stratejisi ile sitenize ve online platformlarınıza çekeceğiniz potansiyel müşterilerin satın alma eylemi ise müşteri hizmetleri, özel olarak da canlı destek uygulamaları ile doğrudan ilişkili. 

Mobilya Sektöründe Canlı Destek Kullanımı ve Faydaları

Potansiyel müşteri kitlenizi siteye çektiniz, peki ya sonrası? Dünyanın her yerinden gelen anlık sorular, görüşler, müşterilerin satış sonrası süreci ile ilgili talepleri… Gerekli entegrasyonlara ve chatbot desteğine sahip bir canlı destek yazılımı ile tüm bunların üstesinden gelebilirsiniz!

Neden Canlı Destek Sistemi Kullanmalısınız?

Mobilya sektöründeki sıkıntıları gidermenizi ve rekabet avantajı kazanmanızı sağlayacak olan şey kaliteli müşteri deneyimi. Müşteri personasını en detaylı şekilde anlamanız ve ona göre aksiyon planları geliştirmeniz de bu deneyim için kullandığınız teknolojilere bağlı. Canlı destek yazılımı ile satışları artırabilir, satış sonrası hizmet kalitenizi geliştirebilir ve dinamik üretim planlarınızla piyasaya yön verebilirsiniz. Nasıl mı?

1. Anında Soru Cevapları:

Çevrim dışı kanallarla da destekleyebileceğiniz 7/24 canlı destek sistemi, ziyaretçilerin sitenizin anasayfasında kolayca görebileceği bir alanda olmalı. Bu sayede ziyaretçilerinizi potansiyel müşterilere çevirmeniz işten bile değil! 

Mobilya alışverişi detaylı bilgi gerektirdiği ve uzun bir teslimat süreci içerdiği için her an ulaşılan bir sistem müşteriler açısından çok değerli. Böylece tereddütlerini giderebilir ve satın alma sürecini hızlandırabilirsiniz. 

2. Müşteri Deneyimini Güçlendirme:

İşin özü kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyimi sunmak. Canlı destek sistemi sayesinde siparişle ilgili her detayı bildiğinizi, müşteri odaklı olduğunuzu ve süreç için elinizden geleni yapacağınızı onlara hissetirme şansınız oluyor. 

Bu sistemi mobilya seçenekleri konusunda şeffaf ve doğru biçimde hazırlanan bir rehber gibi düşünün. Canlı destek uygulamaları markanıza olan güveni büyüterek beklemediğiniz bir ciro artışı yaratabilir! 

3. Satış Sonrası Destek:

Mobilya alışverişi ile ilgili müşterilerin en çok canını sıkan nokta satıştan sonra başlıyor. Teslimat süresi, montaj, ürün kullanımı, iade prosedürleri… Bu detaylarda müşterinin yanında olan ve anlık ihtiyacına canlı destekle cevap veren kazanıyor! 

Satış aslında bir döngü, en önemli parçası da satın alma sonrası işlemler. İhmal edilen bu noktayı canlı destek sistemi ile ele aldığınızda müşteri memnuniyeti ve itibarınız otomatik olarak artıyor.

4. Geri Bildirim Toplama İmkanı:

Markanız hakkındaki gerçek yorumlar ne? Evet, tüketiciler pek çok platformda bunu dile getirebilir. Ancak sonuç almak için dikkat çekmek gerektiğini düşünüp yıkıcı yorumlar yapabilir ya da gerçek düşüncelerini gizleyebilirler. 

Bir müşteri temsilcisinin başında olduğu ve müşteri taleplerini değerlendirdiği canlı destek, anlık ve doğru geri bildirim toplama şansı veriyor. Böylece trendleri doğru okuyabilir, ürün ve hizmet kalitenizi devamlı olarak güncelleyeceğiniz değerli bilgiler edinebilirsiniz. Gelişen marka imajından bahsetmeye gerek kalmadığını düşünüyoruz!

5. SEO Stratejilerine Katkı:

Google, Yahoo gibi arama motorları ve ChatGPT gibi botlar, kullanıcı deneyimini ciddiye alanları ödüllendiriyor ve öncelik veriyor. Önemli olan doğru, güvenilir ve kullanıcı ihtiyacına dönük, özgün içerikler ve uygulamalar.

Canlı destek kullanımı, gelişen müşteri deneyimi ile arama motorları tarafından daha olumlu değerlendirilmesine katkı sağlıyor. SEO faaliyetlerinin görünürlüğünü artırıyor ve binbir emekle siteye taşıdığınız ziyaretçileri doğru bilgilerle sitede tutmaya yarıyor. 

Yani canlı destek sistemi pazarlama faaliyetlerinin de ayrılmaz bir parçası. "Lead generation" yani potansiyel müşteri kazanımı sürecindeki pek çok kişi SEO ile siteye geliyor ve canlı destek sayesinde sitede kalıyor. "Lead"lerin çoğu canlı destekten geliyor, unutmayın! 

En İyi Canlı Destek Sistemi için JivoChat

Kısacası, canlı destek uygulamaları pazarlama ve müşteri hizmetleri stratejilerinin can damarı. Hem potansiyel müşteriler kazanmanız hem de müşteri sadakatini artırmanız için çok önemli. Peki hem 7/24 aktif hem de sosyal medya entegrasyonu ile tüm mesajları tek panelde yönetebileceğiniz, güvenli bir canlı destek sistemi var mı? JivoChat’le tanışın!

Türkiye’deki 200,000+ işletmenin aylık 14 milyon+ konuşmasını yöneten JivoChat, müşteri temsilcilerinizin verimini artırırken, chatbot eklentisi ile otomatik mesajlar ve formlar sunuyor. 7/24 canlı destek sistemi ile tüm mesajları kolayca yönetip satışları ve itibarınızı büyütmenin keyfini sürüyorsunuz. Üstelik ücretsiz canlı destek sistemi kullanım hakkınız da var. Bugün bizimle iletişime geçin, çok daha fazlasına sahip olun!

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.