En Etkili 10 Satış Tekniği

Okuma zamanı8 dakika
Gürsu Yaman
Gürsu Yaman
Performans Pazarlama

Bir şirket kurulduktan sonra o şirketin hizmetleri ya da ürünleri pazarlaması için satış teknikleri kullanmaya dikkat etmesi, bu teknikleri deneyerek kendine en uygun olan tekniği bulup uygulaması gerekir. En etkili satış tekniği, sektörden sektöre değişkenlik gösterebileceği için stratejik ilerlemek daha iyi olacaktır. Bunun için sizin alanınıza yakın benzer markaları gözlemlemek, kendi stratejik hamlelerinizi bu gözlemlerle düzenlemek iyi yöntemler arasındadır.

Peki satış teknikleri nedir ve neden önemlidir? Satın alma davranışı insanlarda nasıl ortaya çıkar? Markalaşma sürecinizin hangi aşamasında bu tekniklerden faydalanmalısınız? Yazı içinde bunların yanı sıra sizlere yararlanabileceğiniz en etkili satış teknikleri de sunulacaktır.

Satış Teknikleri Nedir?

Satış teknikleri, bir fikrin markalaşma sürecinden sonra hizmetini ya da ürününü pazarlaması için kullandığı yöntemlere denir. Kişilerin satın alma davranışlarını güdülemeyi amaçlayan bu tekniklerle size ve markanıza dair önemli ve ilgi çekici noktalar ön plana çıkarılır. Bu pazarlama yöntemleriyle hedef kitlenizden kişiler sizi fark eder ve sizden satın almayı tercih edebilir.

Satın alma davranışı nasıl ortaya çıkar?

Satın alma davranışı, bir ürün ve hizmete dair ihtiyacın olması ya da isteğin olmasıyla gerçekleşen bir davranıştır. İnsanlar bir ürünü satın alırken bazen herhangi bir satış tekniğinden etkilenmez, yalnızca ihtiyaç için alır. Bir diğer satın alma davranışı ise istek üzerine o ürün/hizmetin tercih edilmesidir. Bu açıdan satış teknikleri kullanırken hem ihtiyaç olduğunu göstermek hem de alıcının duygularına hitap ederek onda bir istek oluşturmak, insanlarda satın alma davranışını ortaya çıkarmanın yolları arasındadır.

Satış Teknikleri Neden Önemlidir?

Doğru anda doğru adımları atmayı ifade eden satış teknikleri, şirketinizin gelişmesi ve büyümesi adına çok önemlidir. Satış teknikleri, yalnızca gelirinizi artırmaz; aynı zamanda bilinirliğinizi de artırarak sektörünüzde tanınan bir marka olmanızı sağlar. Bu da farklı iş birliklerini doğurabilecek, şirketinizin çok yönlü olmasını sağlayacak önemli bir ayrıntıdır.

Özellikle sıfırdan bir şirket kurup markalaşma sürecinizi hızlandırmak istiyorsanız bu teknikleri kullanmanız, şirketinizin eklemlenerek büyümesinde etkili olacaktır. Tek bir teknikle sınırlı kalmayan, yeniliklere ve değişimlere açık bir tutumla satış tekniklerini markalaşma sürecinizde uygulayabilirsiniz.

Hangi aşamada satış teknikleri kullanılmalıdır?

Markalaşma sürecinizin önemli bir parçası da satış tekniklerini bu süreçle bütünleşmiş bir şekilde sürdürebilmektir. Bir iş fikri aklınıza geldiğinde satış teknikleri her zaman iş fikriyle birlikte geliştirilmelidir. Bu açıdan markanızı duyurduğunuz andan itibaren satış tekniklerini aktif olarak kullanırsınız. Önemli olan marka yaratmak değildir, o markanın hedef kitlesine ne kadar ulaşabileceği ve gerçekten sektörde tutunup tutunmayacağıdır. Bu açıdan işlevsiz ve pazar alanı olmayan bir fikir geliştirmemek için satış tekniklerini uygulayabileceğiniz iyi bir fikir bulmaya çalışmalısınız. 

En Etkili 10 Satış Tekniği

Bir marka yaratmaya karar verdiniz ve bu markayı pazarda iyi bir şekilde kullanabileceğinizi düşünüyorsunuz. Fakat aklınızda hangi satış tekniği ile başlamanın daha iyi olacağıyla ilgili soru işaretleri var. Bu ilk aşamada oldukça normal. Birçok farklı satış tekniği ile markalar gelişimlerini gerçekleştirmeye ve satış yapmaya çalışır. Bu tekniklerin birbirleri arasında bir önce-sonra ilişkisi olmadığı bilmek gerekir. Önemli olan markanız için bunlar arasında seçim yapmak, stratejik olarak hangisini daha fazla kullanacağınıza karar vermektir. 

Satış teknikleri arasında ön plana çıkan aşağıdaki on tekniği takip inceleyerek marka geliştirme ve pazarlama süreçlerinizde kullanabilirsiniz: 

1. Müşteri iletişimi

Satış teknikleri arasında müşteriyle temas ilk etkileşimlerden biridir. Bunu bir tekniğe dönüştürmek ve etkili bir şekilde kullanmak sizin elinizdedir. Ürün ya da hizmet pazarlıyor olabilirsiniz. Bu pazarlama sürecinizi hem dijital alandan hem de fiziksel bir yerden sürdürebilirsiniz. Bir müşteri web sitenize ya da fiziksel yerinize geldiğinde markanıza dair bazı düşünceler geliştirir. 

Bu düşünceler müşterinizin aklında oluşan size dair ilk yargılardır. Bu yargıların iyi izlenimler olarak gelişmesini sağlamak, müşterilerinizin satın alma davranışlarını ortaya çıkarmak için gerek dijital alanda gerekse fiziksel bir noktada onunla iletişiminizi iyi bir biçimde sürdürebilirsiniz.

2. Sosyal medya

Markanızı ve değerlerinizi temsil eden sosyal medya hesapları açmanız satış teknikleri arasında önemli bir noktada yer alır. Sosyal medya kanalları ile sıfırdan bir markalaşma sürecini hızlandırabilir, potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı daha hızlı gerçekleştirebilirsiniz. Bunun için sosyal medya kullanımında şu noktalara dikkat etmek gerekir:

  • Düzenli ve aktif olarak paylaşım yapmak önemlidir. Özellikle reel gibi video paylaşımları etkileşim almanızı sağlar ve tanınırlığınızı artırır.
  • Instragram’da hikâyelerde soru-cevap yaparak müşterilerinizle etkileşime girebilir, onların neleri istediğini öğrenebilirsiniz. Burada geri bildirimler de alarak markanızı geliştirebilirsiniz.
  • Yeni bir ürün ya da hizmet tanıtımını sosyal medya kanallarından duyurmak daha hızlıdır. 
  • Kampanyalar ve iş birliklerini sosyal medya kanallarını kullanarak yapabilirsiniz. Takipçileriniz için çekilişler düzenleyebilir veya canlı yayınlara konuklar alarak sektörünüzle ilgili bilgi aktarımı yapabilirsiniz.
  • Marka bilinirliğinizi artırmak için tasarımdan yararlanabilirsiniz. Sizi ifade eden gönderi tasarımları ve kullandığınız dil ile hedef kitlenizin aklında yer edinebilirsiniz.
  • Sektörünüzdeki influencerlara sosyal medyada sizin ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi paylaşmaları için reklam verebilirsiniz. Onların hedef kitlesini kendi hedef kitlenize dönüştürmek için iş birlikleri etkili yöntemler arasındadır.

3. Web Sitesi

Satış tekniklerinden biri de web sitesidir. Web sitesi, hedef kitlenizin arama butonlarından size ulaşabilmesi için önemlidir. Web sitesi aracılığıyla; markanızı ve değerlerinizi anlatabilir, duyurular yapabilir, ürünlerinizi/hizmetlerinizi derli bir şekilde sergileyebilirsiniz. Özellikle web sitesinde direkt size ulaşabilmeleri için bir pop-up çıkarmanız, fiziksel bir yerde olduğu gibi müşteriyle ilk etkileşimi sağlayacaktır.

Aynı zamanda web sitesinde pazarlama araçlarını da kullanarak satış gerçekleştirebilirsiniz. Sitenize giren hedef kitlenizden bir kişi, ilk andan satın almaya kadar geçen süreçte site içinde gezinir. Kullanıcı deneyiminin (UX) iyi bir şekilde düzenlendiği bir web sitesi içinde satın alma davranışının gerçekleşme ihtimali daha fazladır. 

4. SEO (Arama Butonu Optimizasyonu) ve ASO (Uygulama Marketi Optimizasyonu)

Markanız için mobil uygulamanız, sosyal medya hesaplarınız ya da web siteniz olabilir. Bunların rakiplerinizden daha ön planda yer alması için SEO ve ASO yöntemlerini etkili bir şekilde kullanabilirsiniz. Sizin hizmetinize ya da ürününüze dair yapacakları aramalarda web sitenize ya da mobil uygulamanıza ulaşmaları satış yapmanızı da sağlayacaktır.

Web sitenizde yayımladığınız SEO uyumlu yazılar aynı zamanda organik bir trafik oluşturmanızı ifade eder. Bu trafikle birlikte yazınızı okuyan hedef kitlenizden kişiler, ürünlerinize veya hizmetlerinize ulaşarak satın alma davranışı gerçekleştirebilir. SEO, sosyal medyalar arasında da işleyen bir yöntemdir. Aynı zamanda ASO ile mobil uygulamanızı rakiplerinizden daha ön plana çıkarabilir, hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz.

5. Sunumlar

Birçok global marka, yeni bir ürünü ya da hizmeti piyasaya sunduğunda etkili sunumlarla bunları tanıtır. Yalnızca Power Point sunumları ile kalmayın. Video sunumları, web sitenizde buna dair etkili tasarımlarla içerikler, sosyal medyalarda gerek gönderi olarak gerekse video olarak paylaşımlar ve daha birçok açıdan sunumları kullanabilirsiniz.

Bir ürün tanıtımının yanı sıra farklı markalarla etkileşim kurduğunuzda onlara kendinizi ve markanızı tanıtmak amacıyla da sunumlardan yararlanabilirsiniz. Etkili sunum teknikleriyle dinleyicilerle temas etmeniz, onlarda satın alma davranışını ortaya çıkarmanız ve merak duygusunu tetiklemeniz marka değerinize önemli katkılar sağlayacak bir satış tekniğidir.

6. Ücretlendirme Politikası

Markalaşma sürecinizin bir parçası da hizmetinizi ya da ürününüzü belirli bir ücretle piyasaya sunmaktır. Bu ücretlendirme aşamasında bazı noktalara dikkat ederek bir fiyat belirlemeniz iyi bir satış tekniği açısından gereklidir. Bu noktalar arasında şunları söylemek mümkündür:

  • Rakip markalarınızı inceleyin. Onların ücretlendirme politikalarını değerlendirip kendi markanızla karşılaştırın.
  • Pazarlayacağınızın ürünler/hizmetler için belirlediğiniz ücretin ne kadar karşılandığına bakın. Buna dair anket çalışmaları oluşturabilirsiniz.
  • Müşteri geri bildirimlerine dikkat edin. Kimi müşteriler fiyat-performans olarak ücreti uygun görebilir ya da görmeyebilir. Buna göre aksiyon alabilirsiniz.
  • Özellikle ilk defa piyasaya çıkan bir markaysanız ne çok düşük ücretler ne de çok yüksek ücretler iyi bir izlenim verecektir. Ortalama bir ücretle kalitenizi daima artırmaya çalışarak bir ilerleme izleyebilirsiniz.

7. Problem Çözme Becerileri

Satış teknikleri arasında olmazsa olmaz iletişimdir. İletişim başlığı altında farklı konuları tartışmak mümkündür. Bunlardan biri de problem çözmedir. Markalaşma ve satış yapma süreçlerinizde birden fazla problemle karşı karşıya kalabilirsiniz. Özellikle müşteriler ile yaşayabileceğiniz problemler için bir teknik geliştirmeniz, markanız için iyi olacaktır.

Telefonla ya da yüz yüze onların isteklerini ve geri bildirimlerini değerlendirebileceğiniz bir sistem kurabilirsiniz. Özellikle markanızın bilgi ve yardım için olan e-posta adresini sürekli kontrol ederek isteklere ve şikayetlere kısa zamanda dönüş yapmanız problem çözme becerilerinizi de geliştirecektir. Onlara etkili ve memnun kalacakları çözümler sunarak marka izleniminizi ve şeffaflığınızı gösterebilirsiniz.

8. Ücretsiz Deneme Fırsatları

Ürün ya da hizmetiniz için potansiyel müşterilerinize ücretsiz deneme fırsatları sunabilirsiniz. Bu teknik için farklı yöntemler deneyebilirsiniz. Örneğin ürün pazarlayan bir markaysanız istenilen ürünün yanında bir tester ürünü ya da müşterinizi şaşırtacak ve ona iyi gelecek bir ürün gönderebilirsiniz. Müşterilerinizin kendini değerli hissetmesi, size dair olumlu duygular içinde olmalarını sağlar. 

Ücretsiz denemeler, kampanyalar, sunduğunuz kuponlar gibi birçok yöntem müşteri memnuniyetini artırır. Kalıcı müşteri profili oluşturmak istiyorsanız satış tekniklerinden biri olarak ücretsiz deneme fırsatlarını kullanmanız etkili olacaktır.

9. Psikolojik yöntemler

Satış teknikleri arasında özellikle satın alma davranışını açığa çıkarma ve marka olarak iyi bir izlenim verme gibi noktalar psikolojiyle alakalıdır. Hedef kitlenizden birinin dikkatini çekmek için coşkulu duyguları öne çıkaracak tasarımlar ve yazılar geliştirmek, onların diğerlerine tavsiye edebilmelerini sağlamak satış teknikleri arasındadır.

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını anlamak için psikolojiyi bir araç olarak kullanabilirsiniz. Özellikle empatik geri bildirim vererek müşterinizi anladığınızı hissettirmek, yargılamadan dinlemek, sorundan çok sürece ve çözüme odaklanmak; müşteri memnuniyetini artıracaktır.

10. Gündemde Kalmak

Müşteriler sizi gündemin yoğunluğundan dolayı unutabilir ya da satın almayı erteleyebilir. Onların gündeminde kalmanız, kendinizi hatırlatmanız açısından iyi olacaktır. Örneğin niş bir alanda ürün/hizmet satışı yapıyorsanız o alanla ilgili son gelişmelerden haberdar olup görüşlerinizi paylaşarak etkileşimi artırabilirsiniz.

Gündemde kalmak aynı zamanda markanızın duygusal ve insani yönlerini de hedef kitlenize hatırlatacaktır. Özel günleri kutlamak, belirli olaylarda tepkiler vermek ve yapıcı görüşlerinizi paylaşmak size olan sempatiyi de geliştirecek bir satış tekniğidir.

Doğru Satış Tekniği Nasıl Seçilir?

Birden fazla satış tekniğinin olması, markalarda hangi tekniğin seçileceğine dair soru işaretleri yaratabilir. Aslında doğru olan bu teknikleri apayrı şeyler olarak düşünmemektir. Markanız için sadece tek bir şey gerekli değildir. Örneğin yalnızca web sitesi açarsanız sosyal medya hesabı açmadığınız için trafik ve etkileşim almanız, dolayısıyla ilk satışı yapmanız uzun sürebilir. 

Doğru satış tekniği için önceliklerinizi belirleyebilirsiniz. Bir anda hepsini gerçekleştirmek yerine yüzeysel olarak bu tekniklerden haberdar olmak, özellikle dijital alanda olanları önceleyerek bir yol izlemek iyi olacaktır. Dünya dijital alandan aktığı için ondan bağımsız bir iş düşünmemek gerekir. Hedef kitlenize en hızlı ulaşabileceğiniz yöntemle bu teknikleri bir arada kullanabilirsiniz.

Bu makaleyi paylaş
Gördüklerinizi beğendiniz mi?
Şimdi kaydolun ve JivoChat'yu deneyin!
Tamamen ücretsiz, kart bilgisi gerekmez, iki dakikada hazır.