Anlaşmalar özelliği nasıl kullanılır

Artık JivoChat'da anlaşmalar oluşturabilir ve potansiyel müşterilerinizi süreç takibine alabilirsiniz. Ayrıca anlaşmalara görevler atayabilirsiniz. Bu özellikler, satış sürecini görselleştirmenize, müşteri desteğini etkili bir şekilde düzenlemenize ve rutin işler için harcanan zamandan tasarruf etmenize yardımcı olabilir.

Bir müşteri süreci nasıl oluşturulur

İlk olarak JivoChat uygulamasında bir süreç oluşturarak başlayalım: yeni bir süreç oluşturabileceğiniz gibi mevcut süreçlerinizi de düzenleyebilirsiniz.

Yönet > Müşteri Süreçleri > Süreçler adımlarını izleyin, mevcut bir süreci düzenlemek için üzerine tıklayın veya yeni bir süreç oluşturmak için 'Yeni süreç aşamaları yarat' seçeneğine tıklayın.

Şimdi örnek olması için süreç aşamaları oluşturalım.

İlk olarak süreç takibimize bir isim verelim.

Ardından aşamaları ayarlamanız gerekir, ana aşamalar dışında "Kazanıldı" ve "Kayıp" olmak üzere iki adet son aşama bulunur.

Ana aşamalar özelleştirilebilir: onları düzenleyebilir, silebilir ve yenilerini ekleyebilirsiniz.

Sonrasında 'Kayıp' olarak tanımlanan, başarısızlıkla sonuçlanmış bir süreç için seçilmek üzere potansiyel sebepleri içeren 'Başarısızlık sebepleri' listesini düzenleyebilirsiniz.

Ardından anlaşma süreciniz için bir para birimi seçebilir ve süreç aşamaları sayfasını kapatabilirsiniz - değişiklikler otomatik olarak kaydedilir.

Bir anlaşma nasıl oluşturulur

Bir müşteri için direkt olarak sohbet ekranından bir anlaşma oluşturabilirsiniz. Bu işlem için sohbet ekranında sağda bulunan 'Yeni anlaşma yarat' seçeneğine tıklamanız yeterli.

Ardından anlaşmayı ayrıntılarla doldurabilir, hızlıca düzenlemek için alanlarına tıklayabilir veya daha karmaşık değişiklikler için anlaşma ayarlarını açabilirsiniz.

Bir müşteri ile çalışırken, anlaşma için bir veya daha fazla görev atamak isteyebilirsiniz. Görevler hakkında daha fazla bilgi için "Görevler özelliği nasıl kullanılır" başlıklı makalemizi inceleyebilirsiniz.

CRM bölümünde 'Anlaşmalar'

Tüm anlaşmaları 'CRM > Anlaşmalar' bölümünde bulabilirsiniz. Bir görünüm seçeneği olarak kanban veya liste görünümünü seçebilirsiniz.

Kanban görünümü hızlı bir analiz için iyidir: tüm anlaşmalarınızın satış sürecinizde nerede olduğu ve anlaşmaların nerede tıkandığını hızlıca görüntüleyebilirsiniz. Anlaşmaları farklı aşamalara taşımak için sürükleyip bırakabilirsiniz. Bir anlaşmaya tıklayarak ilgili müşteri ile sohbet açabilirsiniz. Daha iyi gezinme deneyimi için filtreleri ve sıralamaları kullanın.

Liste görünümü, sonuçlananlar(Kazanıldı/Kayıp) dahil tüm mevcut anlaşmaları görmenize olanak tanır.

İş akışında Anlaşmalar

Anlaşmaları iş akışınıza entegre etmeye yönelik bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz:

  • İşletmenizin özelliklerine göre bir satış süreci oluşturun, aşamaları eklerken yalnızca satış sürecinizdeki temel adımları kullanın.

  • Bazı ürünleriniz/hizmetleriniz, genel satış sürecinize uymayan adımlar gerektirebilir. Bu gibi durumlarda tek bir satış süreci kullanmak yerine, atipik olanlar için özel bir süreç oluşturabilirsiniz.

  • Sohbetlerden anlaşmalar oluşturun ve görevleri kullanarak müşteriyle sonraki temasınızı planlayın.

  • 'CRM' bölümündeki 'Görevler', müşteriler ile zamanında iletişime geçmenize ve anlaşmayı başarıyla tamamlama olasılığını artırmanıza yardımcı olacaktır.

  • Süreçler arasında hangi aşamalara odaklanmanız gerektiğini görmek için kanban kullanın.

  • Başarısızlık nedenlerinin bir listesini yapın. Bu veriler, nerelere odaklanacağınızı bilmenize ve işinizi geliştirme sürecinize faydalı olacaktır.

Hepsi bu kadar. Artık JivoChat'da anlaşmalar özelliğini nasıl etkili bir şekilde kullanacağınızı biliyorsunuz. İyi çalışmalar dileriz!

İlgili makaleler
Sorularınız mı var?
Canlı destekten bize yazın, size her an yardımcı olmaya hazırız.