Facebook Pixel İle JivoChat Hareketleri Nasıl Takip Edilir

Başka bir başlık seçin

Kişisel JivoChat istatistiklerinizi görüntülemenin bir yolu olarak, Facebook Piksel analizindeki tüm akışı takip edebilir ve analiz edebilirsiniz. Tüm akış otomatik olarak tarafınıza gönderilir ve web sitenize özel takip kodu koymanıza gerek kalmaz.

Özelliğin yalnızca ürünümüzün PRO sürümünde mevcut olduğunu lütfen unutmayın.

Etkinliklere Genel Bakış

Alınan etkileşimin toplam sayısını görüntülemek için aşağıdakileri yapın:

  1. Facebook Business hesabınıza giriş yapın, ardından araçlar listesinden “Olay Yöneticisi”ni seçin.
  2. Eylemler listesinde “Jivo” adlı bir sekme bulun ve herhangi bir veri olup olmadığını kontrol edin. Gerekirse, sohbete bir test mesajı gönderin. Mesaj birkaç dakika içinde görüntülenmelidir:


  1. “Ayrıntıları Görüntüle"ye gidin ve alınan olaylarla ilgili ayrıntılar için “Yakındaki Hareketler” sütununa bakın:



Jivo Dönüşümü Oluşturun

Özel bir dönüşüm oluşturarak ihtiyaçlarınızı karşılamak için yaklaşan JivoChat etkileşim verilerini gruplayabilirsiniz. Oluşturduğunuz özel dönüşümün yalnızca dönüşümü oluşturduktan sonra elde ettiğiniz verilere uygulanacağını ve önceki verileri etkilemeyeceğini unutmayın.

Örneğin çevrimiçi sohbet modunda iletişim formunu dolduran ziyaretçiler için bir dönüşüm oluşturalım.

“Özel Dönüşüm Oluştur” u tıklayın. Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi formu doldurun:

“Ad” ve “Açıklama” alanları herhangi bir metinle doldurulabilir, örneğin: “Kullanıcının bıraktığı kişiler (çevrimiçi)” “Veri kaynağı”: gerekli bir kaynak seçin

“Dönüşüm Etkinliği”: “Jivo”yu seçin

“Kurallar”: “Eşit olan” (veya “içeren”) “içerik_adı” parametresiyle “Etkinlik Parametreleri” türünü seçin. Ardından “ User_gave_contacts_during_chat” değerini yapıştırın ve aşağıda görünen yazım ipucunda seçin işlemi bitirmek için “Oluştur” düğmesine tıklayın.

Sonraki paragraf, dönüşüm olarak da ayarlanabilen tüm olayların bir listesini içerir.

Facebook Pixel’de bulunan etkinliklerin tanımı

Chat_established — Ziyaretçi ile temsilci arasında bir diyalog kuruldu. Bu olay, aracı, masaüstünde sohbet isteğini kabul ettiğinde kaydedilir. Her iki durum için de geçerlidir:

- Müşteri aktif bir davet alırken sohbete yazdığında (ve temsilci, Jivochat uygulamasında Sohbete Başla düğmesine bastığında);

- Karşı taraf, widget’ın düğmesine bastığında ve herhangi bir aktif davet almadan sohbette bir mesaj yazdığında (ve temsilci, JivoChat uygulamasında Sohbete Başla düğmesine bastığında);

- Bir temsilci, Ziyaretçiler ekranındaki “Sohbeti başlat” düğmesini kullanarak manuel olarak bir sohbet başlattığında. Lütfen bu durumda bir ziyaretçinin temsilciye yanıt vermesinin gerekli olmadığını, diğer bir deyişle bu etkinliği JivoChat istatistiklerinde veya Arşivlerde sohbet etmeden almanın mümkün olduğunu unutmayın, çünkü sohbetleri mesajların olmadığı yerde tutmuyoruz.

Chat_requested — Ziyaretçi, sohbet widget’ına manuel olarak tıkladı.

Proactive_invitation_shown — Ziyaretçiye proaktif davetiye gönderildi.

Proactive_invitation_accepted — Ziyaretçi, yanıt olarak bir mesaj yazarak proaktif bir daveti kabul etti. Bu etkileşim, mobil cihazlarda bir davetten sonra sohbet düğmesi tıklandığında gönderilir.

Proactive_invitation_rejected — Ziyaretçi, “X” işaretini tıklayarak proaktif davet penceresini kapattı.

Offline_form_shown — Çevrimiçi aracı olmadığında iletişim formu ziyaretçiye gösterildi.

Offline_message_sent — Ziyaretçi çevrimdışı bir mesaj gönderdi.

User_gave_contacts_during_chat — Ziyaretçi, sohbet penceresindeki iletişim formunu doldurdu. Bu etkinlik, yalnızca ziyaretçi sohbet sırasında iletişim formunu doldurduysa gönderilir. Sohbet başlamadan önce iletişim formu görünürse çalışmaz.

Callback_invitation_shown — Geri arama formu, tetikleyici tarafından ziyaretçiye gösterildi.

Callback_requested — Müşteri, geri arama sipariş formundaki “Geri Ara” düğmesine tıkladı.

Mobile_call — Müşteri, mobil widget’taki “Ara…” düğmesine bastı veya bir geri arama talebi bıraktı.

In-chat_email_form_shown — Ziyaretçiye sistem tetikleyicisi tarafından bir e-posta istek formu gösterildi.

In-chat_email_form_submitted — Ziyaretçi, sohbet oturumu sırasında sistem tetikleyicisi tarafından çağrılan bir e-posta formu doldurur.

Continue_in_social — Ziyaretçi “Facebook’ta Devam Et” düğmesini tıkladı.

Client_initiates_chat — Ziyaretçi, sohbette bir mesaj göndererek aktif bir davet olmadan sohbeti manuel olarak başlattı.

Client_answer_on_agent_request — Temsilci, aracı uygulamasındaki “Ziyaretçiler” seçeneğiyle sohbeti manuel olarak başlatır ve istemci buna yanıt verir.

Prechat_phrase_clicked — Ziyaretçi, hızlı bir sohbet başlatmak için kısayol düğmesine tıkladı.

Etkileşim nasıl sayılır

Sohbette ziyaretçi için hedef eylemin ne olduğuna bağlı olarak, istatistikler farklı şekillerde değerlendirilebilir. Bazı durumlarda, sonuçtan bağımsız olarak bir dönüşüm, müşterinin sohbet isteği olarak kabul edilir. Diğer durumlarda, kaçırılanlar hesaba katılmadan yalnızca başarılı sohbetlerin sayılması gerekir. Başka bir seçenek de yalnızca olası satışları saymaktır.

Tüm müşteri sohbet isteklerini hesaplamak için aşağıdaki olayları özetlemeniz gerekir: — Offline_message_sent — Proactive_invitation_accepted — Client_initiates_chat — Client_answer_on_agent_request

Daha karmaşık çözümler için bileşik hedefler kullanabilirsiniz. Örneğin, müşteri bir mesaj gönderdiğinde (Client_initiates_chat) ve temsilci sohbeti kabul ettiğinde (Chat_installed) başarılı sohbetleri izleyebilirsiniz:





Facebook Jivo Takipçileri

Reklam hesaplarında, kullanıcı kitlelerini ayarlama seçeneği vardır. Oluşturmak için:


  1. “Hedef Kitleler” bölümüne gidin:





2.“Özel Hedef Kitle Oluştur”a tıklayın ve kaynak olarak “Web Sitesi”ni seçin:



3.Jivo’dan bir (veya daha fazla) etkinlik kullanarak aşağıdaki resimde gösterildiği gibi yeni bir özel hedef kitle oluşturun:




Facebook Piksel Yardımcısı tarayıcı uzantısı

Facebook, arka planda Facebook piksellerinin etkinliğini izleyen özel bir Facebook Piksel Yardımcısı aracı sağlıyor. JivoChat ile entegrasyon kurduğunuzda Pixel’e hangi olayların gönderildiğini kontrol etmek için kullanabilirsiniz.




Pixel Helper, Chrome Tarayıcısı uzantısıdır.

İstatistikler neden JivoChat uygulamasındaki verilerden farklı olabilir?

Facebook Pixel’de veri yoksa bunun iki ana nedeni olabilir:

  1. Hizmetimizin ücretsiz bir sürümünü kullanıyorsanız.
  2. Piksel ve Jivochat kodları, site şablonunun farklı bölümlerine yerleştirilmiştir (ör. Facebook Piksel kodu üstbilgide, JivoChat kodu altbilgidedir).

İstatistiklerin yanlış olmasının resmi nedenleri (Facebook destek ekibinden):

  1. Facebook Piksel kodunun yanlış yüklenmesi. Bazı tarayıcılar JavaScript kodunu yok sayabilir/engelleyebilir (Facebook Pixel, JavaScript kodudur).
  2. Sayaç kodları bir HTML sayfasının sonuna kurulur. Kullanıcı böyle bir sayfayı indirmeyi durdurursa veya tamamen yüklenmeden önce bırakırsa, Facebook Pixel’de herhangi bir isabet alamazsınız.
  3. Reklam engelleyiciler ayrıca Facebook Pikselini de engelleyebilir.

    1. Facebook Piksel sunucularındaki veya ISP’deki sorunlar.
    2. Sayaçlar, veri işleme için farklı algoritmalar kullanır.

Bu nedenle, verilerde her zaman belirli hatalar bulunabilir. Jivo uygulamasında doğru sohbet sayısı gösterilir. Ancak elbette daha iyi anlamak için Facebook Pixel veya Google Analytics kullanabilirsiniz.

Hala sorularınız bulunuyor mu? Destek ekibimiz, sitemizde, 7/24 bir tık ötenizde, size yardım etmek için bekliyorlar.