Google Analytics ile JivoChat etkinliklerini takip etmek

Sayın müşteriler! Analytics ile hesabınızdaki istatistikleri görüntüleme yeteneğine ek olarak, JivoChat etkinliklerini izleyebilir ve analiz edebilirsiniz

Google Analytics'te JivoChat Etkinliklerini İzleme

Yapılandırmalar, olaylar otomatik olarak gönderildiğinden gerekmez. Bu durumda, olaylar yeni Google Analytics'e de Google Analytics'in eski sürümündeki gibi gönderilir.

Etkinlikleri görüntülemek için:

  1. Google Analytics'te oturum açın.

  2. "Davranış" sekmesine gidin → "Etkinlikler" → "En Popüler Etkinlikler".

  3. Olay kategorisinde "JivoSite"yi seçin.

Aşağıdakileri görmelisiniz:

"En Popüler Etkinlikler" kategorisinde etkinlikleri göremiyorsanız, lütfen JivoChat'ın deneme sürümünü veya ücretli bir sürümünü kullanıp kullanmadığınızı kontrol edin. Bunu https://app.jivosite.com.com/billing adresinden kontrol edebilirsiniz.

Google Etiket Yöneticisi'ni kullanırsanız, ek olarak kurmalısınız. Bu yazıda bu konuyla ilgili bir kılavuzumuz var.

Lütfen tüm verilerin Google Analytics'te gecikmeli olarak göründüğünü unutmayın.

Google Analytics'te kullanılabilen etkinliklerin açıklaması

Chat established (Sohbet başladı) - Ziyaretçiyle temsilci arasında bir diyalog kuruldu. Bu olay, temsilci sohbet isteğini kabul ettiğinde kaydedilir. Her iki durum için de geçerlidir:

  • Ziyaretçi, aktif bir davet aldıktan sonra sohbete yazdığında (ve temsilci sohbeti kabul ederse);

  • Ziyaretçi, sohbeti açıp, aktif bir davetiye almadan sohbete bir mesaj yazdığında (ve temsilci sohbeti kabul ederse);

  • Bir temsilci, Ziyaretçiler ekranında "Sohbete başla" düğmesini kullanarak elle sohbet başlattığında. Ziyaretçinin temsilciye cevap vermek zorunda olmadığını unutmayın. Bu durumda istatistikler veya arşivler sayfasında bu sohbeti göremeyebilirsiniz, çünkü ziyaretçi yazmadığında sohbet bilgisi tutulmaz.

Chat requested (Sohbet talebi) – Ziyaretçinin sohbet etmek istediği zaman geçen etkinlik. Ziyaretçinin ilk iletiyi tek başına gönderdikten sonra (etkin bir davete yanıt olarak değil) gerçekleşir. Bir sohbet davetiyesinden sonra ziyaretçinin sohbet etiketini tıklaması durumunda bu etkinlik mobil cihazlarda gönderilmez, onun yerine Proactive invitation accepted (Akıllı davetiye kabul edildi) etkinliği geçecektir.

Proactive invitation accepted (Akıllı davetiye kabul edildi) – Ziyaretçi, yanıt olarak bir mesaj yazarak akıllı daveti kabul etti. Bu etkinlik, mobil cihazlarda, davetiyenin ardından sohbet düğmesine tıklandığında gönderilir.

Proactive invitation rejected (Akıllı davetiye reddedildi) - Ziyaretçi, "x" simgesini tıklatarak akıllı davet penceresini kapattı.

Proactive invitation shown (Akıllı davetiye gösterildi) - Akıllı davetiye ziyaretçiye gönderildi

Offline form shown (Çevrimdışı iletişim formu gösterildi) - Online temsilci bulunmadığında iletişim formu görüntülendi.

Offline message sent (Çevrimdışı mesaj gönderildi) - Ziyaretçi çevrimdışı bir ileti gönderdi

User gave contacts during chat (Ziyaretçi sohbet esnasında iletişim bilgisi verdi) - Ziyaretçi, iletişim bilgileri formunu sohbet penceresinde doldurdu. Bu olay, yalnızca ziyaretçinin sohbet sırasında iletişim formunu doldurması durumunda gönderilir; Sohbet başlamadan önce iletişim formu görünürse çalışmaz.

Callback invitation shown (Geri-arama daveti gösterildi) - Geri arama formu tetiklenerek ziyaretçiye gösterildi.

Callback requested (Geri-arama talebi alındı) - Ziyaretçi, geri arama formundaki "Ara" düğmesine tıkladı.

In-chat email form shown (Sohbet esnasında e-posta formu gösterildi) – Ziyaretçiye tetikleyi tarafından bir e-posta istek formu görüntülendi.

In-chat email form submitted (Sohbet esnasında e-posta formu dolduruldu) - Ziyaretçi sohbet oturumu sırasında tetikleyici tarafından çağrılan bir e-posta formunu doldurdu.

Continue in Facebook (Facebook'ta devam et) - Ziyaretçi "Facebook'ta Devam Et" butonuna tıkladı.

Client initiates chat (Ziyaretçi sohbete başladı) - Ziyaretçi, akıllı bir davetiye olmaksızın elle sohbete başladı.

Client answer on agent request (Ziyaretçi temsilci talebini yanıtladı) – Temsilci, uygulamada "Ziyaretçiler" seçeneği ile sohbet başlattı ve müşteri buna cevap verdi.

Google Analytics'te JivoChat Etkinlikleri için hedef belirleme

JivoChat dönüşümü gibi etkinlikleri analiz etmek isterseniz, Google Analytics'te hedefler oluşturabilirsiniz. Örneğin, sohbet aracı aracılığıyla olası analizler için bir takım hedefler kullanabilir veya olayın aralıkları yeterli değilse çevrimdışı mesajları gönderebilirsiniz.

Bir hedef eklemek için:

  1. Google Analytics'e girin ve "Yönetici" sekmesini tıklayın.

  2. İstediğiniz hesabı seçin, kaynaklar ve performansa gidin ve "Hedefler" i seçin.

  3. Kırmızı "+ hedef" düğmesini tıklayın, ardından "Seç" i ve ardından "İleri" yi seçin.

  4. Hedefin adını girin (örneğin, "JivoChat çevrimdışı mesaj") ve tür olarak "Etkinlik" seçeneğini seçin.

  5. Olay koşullarını ekleme

    a. Kategori = JivoSite

    b. Action = Google Analytics'te iletilen JivoSite olaylarından biri (bu örnekte, "Çevrimdışı mesaj gönderildi"). Mevcut etkinliklerin tam listesi yukarıda verilmiştir. İngilizce versiyonlarını girmelisiniz.

  6. Hedefi kaydedin

Artık oluşturulan hedef, "dönüşüm" raporunda olduğu gibi "Gerçek Zamanlı" → "Dönüşüm" raporlarında da mevcut olacak. İsterseniz mevcut tüm etkinlikleri eklemek için aynı talimatları kullanabilirsiniz.

Google Etiket Yöneticisi'ni (GTM) kullanma

Google Analytics'i kontrol etmek için Google Etiket Yöneticisi'ni kullanıyorsanız ve JivoSite etkinliklerini görmüyorsanız, Google Analytics kapsayıcısında aşağıdaki ayarları kontrol edin ve gerekli değişiklikleri yapın.

  1. Universal Analytics kapsayıcısının ayarlarına gidin.

  2. "Gelişmiş ayarlar" → "Gelişmiş Yapılandırma"yı genişletip "İzleyici Adı" na bir işaret koyun ve alanın yanını boş bırakın.

Ayrıca, "sohbet başladı" gibi etkinlikler için kullanılması gerektiği üzere Gelişmiş Bağlantı Atıfını etkinleştirmenizi öneririz.

GTM'nin yeni sürümünde şu ayarları bulabilirsiniz:

Sohbetteki dönüşüm oranını nasıl hesaplarım

Dönüşüm eylemi hakkında düşünülenlere bağlı olarak istatistikler farklı şekillerde düşünülebilir. Bazı durumlarda, bir dönüşüm, sonuca bakılmaksızın sohbet etmek için müşteri isteği olarak düşünülür. Diğer durumlarda, tutulan diyalogların yalnızca kaçırılmış diyaloglar dikkate alınmaksızın sayılması gerekir. Başka bir seçenek ise, yalnızca etkileşilmiş ziyaretçi sayısını saymaktır.

1. Ziyaretçilerle olan tüm sohbetler:

  • Offline message sent (Çevrimdışı mesaj gönderildi) - Ziyaretçi çevrimdışı bir ileti gönderdi

  • Proactive invitation accepted (Akıllı davetiye kabul edildi) – Ziyaretçi, yanıt olarak bir mesaj yazarak akıllı daveti kabul etti. Bu etkinlik, mobil cihazlarda, davetiyenin ardından sohbet düğmesine tıklandığında gönderilir.

  • Client initiates chat (Ziyaretçi sohbete başladı) - Ziyaretçi, akıllı bir davetiye olmaksızın elle sohbete başladı.

  • Client answer on agent request (Ziyaretçi temsilci talebini yanıtladı) – Temsilci, uygulamada "Ziyaretçiler" seçeneği ile sohbet başlattı ve müşteri buna cevap verdi.

Tüm bu etkinliklerin toplamı, toplam sohbet sayısını verir.

2. Sadece diyaloglar

Temsilci ile müşteri arasındaki bağlantı kurulduğunda - "Sohbet başladı" etkinliği oluşur. Temsilci "Ziyaretçiler" seçeneği ile konuşmaya başlayabildiğinden, bu etkinliklerin sayısı, app.jivosite.com'daki toplam sohbet sayısından daha fazla olabilir.

Bu nedenle, temiz veriler için bileşik hedefler kullanmalısınız.

  • Proactive invitation accepted (Akıllı davetiye kabul edildi) + Chat established (Sohbet başladı)

  • Client initiates chat (Ziyaretçi sohbete başladı) + Chat established (Sohbet başladı)

  • Proactive invitation accepted (Akıllı davetiye kabul edildi) + Chat established (Sohbet başladı)

Ayrıca, tam bilgi için bu etkinlikleri sayabilirsiniz:

  • Client answer on agent request (Ziyaretçi temsilci talebini yanıtladı)

  • Offline message sent (Çevrimdışı mesaj gönderildi)

3. Potansiyel müşteri sayısı (ziyaretçinin iletişim bilgisinin alındığı sohbetler)

Müşteri şu yollarla verisini bırakabilir:

  • Çevrimdışı mesaj gönderin - Offline message sent (Çevrimdışı mesaj gönderildi);

  • Sohbet sırasında iletişim formunu doldurun - User gave contacts during chat (Ziyaretçi sohbet esnasında iletişim bilgisi verdi);

  • Özel tetikleyicideki verileri doldurun - In-chat email form submitted (Sohbet esnasında e-posta formu dolduruldu);

  • Çağrı talebi - Callback requested (Geri-arama talebi alındı).

İstatistikler Jivochat'ın yönetici panelindeki verilerden neden farklı olabilir

Google Analytics'te veri yoksa, bunun iki ana nedeni olabilir: 1) Hizmetimizin ücretsiz bir sürümünü kullanıyorsunuz. 2) Sayfanızda 2 veya daha fazla Google Analytics kodu var, bu nedenle etkinliklerimiz başka bir sayaca gönderiliyor. Durumunuz buysa, https://www.jivochat.com.tr/ adresinden teknik destekle iletişime geçebilirsiniz ve size yardımcı olacağız.

İstatistiklerin neden yanlış olabileceğinin resmi nedenleri (Google destek ekibinden)

  1. Google Analytics Sayaç kodunun hatalı yüklenmesi. Bazı tarayıcılar javascript kodunu yoksayabilir / bloke edebilir (Google Analytics javascript kodu).

  2. Sayaç kodları, HTML sayfasının sonuna yüklenir. Kullanıcı bu sayfayı indirmeyi bırakırsa veya yüklemeden önce bırakırsa, Google Analytics'te herhangi bir isabet elde etmezsiniz.

  3. Adblock, Google Analytics'i engelleyebilir.

  4. Google Analytics'te veya net sağlayıcı tarafında bazı sorunlar olabilir.

  5. Sayıcılar, veri işleme için farklı algoritmalar kullanıyor olabilir.

Böylece, verilerde bazı hatalar her zaman mevcut olabilir. En doğru sayım sayısı, yönetici panelimizde görülebilir. Anlama görünümünde Google Analytics'i kullanabilirsiniz.

İlgili makaleler
Sorularınız mı var?
Canlı destekten bize yazın, size her an yardımcı olmaya hazırız.